‘Waar vind je eigenlijk een geschikte auto?’

Meer dan de helft van de mensen die voor ’t eerst een auto willen kopen, heeft eigenlijk geen idee waar ze die moeten zoeken. Zij weten niet hoe en waar je een goede dealer of garage kunt vinden.

'Waar vind je eigenlijk een auto?'

Vrijwel net zo veel mensen weten ook niet goed waar ze die auto, als die eenmaal toch is gekocht, het beste voor de eerste onderhoudsbeurt naar toe kan.

Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse The Motor Ombudsman, waarmee die organisatie de lancering van haar online-gids ‘JustPassed’ ofwel net gehaald – het rijbewijs dus – onderstreept. Met de gids wil de TheMotorOmbudsman ‘het proces van het kopen van een nieuwe auto of kiezen van een onderhoudsbedrijf voor nieuwe automobilisten simpeler maken.’

Van de 1.500 ondervraagden noemde meer dan 50 procent het vinden en kopen van een auto een ingewikkelde zaak. Zo’n twee op de drie wist eigenlijk niet welke criteria ze moeten hanteren om een dealer of garage te selecteren. Ook hebben velen geen idee hoe je kunt bepalen of je wel waar voor je geld krijgt. Uit het onderzoek blijkt verder dat mond-op-mond reclame vaak een doorslaggevende rol speelt bij de uiteindelijke keuze waar de auto te kopen en te laten onderhouden.

Reacties

Slimme autokopers schakelen ( in Zuid Oost Brabant ) Bakermans Services in die het aankoopproces begeleidt !

Geplaatst door: Wil Bakermans op
‘Waar vind je eigenlijk een geschikte auto?’ - Automobielmanagement.nl

‘Waar vind je eigenlijk een geschikte auto?’

Meer dan de helft van de mensen die voor ’t eerst een auto willen kopen, heeft eigenlijk geen idee waar ze die moeten zoeken. Zij weten niet hoe en waar je een goede dealer of garage kunt vinden.

'Waar vind je eigenlijk een auto?'

Vrijwel net zo veel mensen weten ook niet goed waar ze die auto, als die eenmaal toch is gekocht, het beste voor de eerste onderhoudsbeurt naar toe kan.

Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse The Motor Ombudsman, waarmee die organisatie de lancering van haar online-gids ‘JustPassed’ ofwel net gehaald – het rijbewijs dus – onderstreept. Met de gids wil de TheMotorOmbudsman ‘het proces van het kopen van een nieuwe auto of kiezen van een onderhoudsbedrijf voor nieuwe automobilisten simpeler maken.’

Van de 1.500 ondervraagden noemde meer dan 50 procent het vinden en kopen van een auto een ingewikkelde zaak. Zo’n twee op de drie wist eigenlijk niet welke criteria ze moeten hanteren om een dealer of garage te selecteren. Ook hebben velen geen idee hoe je kunt bepalen of je wel waar voor je geld krijgt. Uit het onderzoek blijkt verder dat mond-op-mond reclame vaak een doorslaggevende rol speelt bij de uiteindelijke keuze waar de auto te kopen en te laten onderhouden.

Reacties

Slimme autokopers schakelen ( in Zuid Oost Brabant ) Bakermans Services in die het aankoopproces begeleidt !

Geplaatst door: Wil Bakermans op