Dit Engelstalige boek beschrijft de unieke cases van voornamelijk internationale merken, die een ‘cool’ verhaal over hun merk te vertellen hebben. Met name het feit dat Vredestein samenwerkt met topontwerper Giugiaro – en zo van een low interest product een lifestyle artikel maakt – was voor de initiatiefnemer Cool Unlimited een reden om de bandenfabrikant op te nemen.

‘Cool Brands, the Guru Book’ ligt in de boekhandel en wordt internationaal verspreid onder CEO’s, CMO’s, marketingprofessionals en reclamebureaus. Ook wordt het gebruikt op hogescholen en universiteiten.  

Het boek werd gepresenteerd in aanwezigheid van afgevaardigden van merken als Canon, Blueblood, UPC, Bacardi, Centraal Beheer, Nestlé, Heinz, Apple, Adidas, Walt Disney en natuurlijk Vredestein. Het boek is tot stand gekomen door interviews van Cool Unlimited met de experts bij de merken. Er is gezocht naar de WOW-factor, waarna het verhaal zo aanstekelijk mogelijk is geschreven, zodat het blijft hangen en de grootste kans heeft te worden doorverteld.

De opgenomen verhalen zijn van onder meer van FedEx, Zwitsal, Unique, Metro, Interpolis, Xbox, Robeco en Vredestein. Massapsycholoog Jaap van Ginneken heeft een theoretisch kader over The Dance of Brands geschreven en er zijn inhoudelijke bijdragen opgenomen van merkexperts, onder wie Kevin Lane Keller, Martin Lindstrøm, Giep Franzen en Donna Sturgess. Zij hebben hun visie op bepaalde onderdelen van branding beschreven en gekoppeld aan cases van topmerken.