De verbintenis tussen Tiger Woods en General Motors, het moederbedrijf van Buick, gaat ver terug. Al in 1999 sloten beide partijen een sponsorovereenkomst die voor beide zeer profijtelijk bleek te zijn. Buick noemde Tiger Woods zonder omhaal ‘onze woordvoerder’, en gebruikte hem voor tal van commercials en bedrijfsdagen, terwijl Tiger Woods in ieder geval financieel veel wijzer werd van het contract: per jaar leverde het hem een slordige zeven miljoen dollar op.
De economische crisis heeft General Motors in korte tijd naar de rand van de afgrond gebracht. In een poging het tij te keren, worden daarom allerlei promotionele activiteiten afgestoten. Naast het niet verlengen van Woods aflopende contract worden bijvoorbeeld niet langer bij ieder toernooi onbeperkt auto’s beschikbaar gesteld en wordt het advertentiebudget voor de superbowl (American Football) tot het minimale teruggebracht.
In een eerste reactie laat Woods weten trots te zijn op de langdurige samenwerking met het automerk. De officieel nog tot eind 2009 doorlopende overeenkomst wordt ‘in goed onderling overleg’ per 31 december 2008 ontbonden.

 

bron: Golfsite.nl