Uiteraard hoopt importeur BMW Nederland dat de spot mensen ertoe brengt om op internet te kijken wat er nu weer is bedacht door de activisten – en daarmee veel hits te scoren.
Op de site is te zien dat ‘Mini essentiële informatie heeft achtergehouden. Onder de kop ‘Wat ze ons nooit hebben verteld’ worden de rationele gronden opgesomd die tot dusverre niet zijn belicht, zoals onder meer de groene labels, zuinigheid en hoge restwaarde. Minirijders worden opgeroepen de terughoudendheid van het merk niet te pikken en te klikken op de ‘Steun ons’-knop, om door te gaan naar een registratieveld. Mini verwacht daarop enkele tienduizenden inschrijvers.
De site wordt continu ge-update met nieuwe filmpjes. Daarnaast wordt Hyves actief ingezet en is er een uitgebreide bannercampagne. De complete campagne is deze week gestart (4 mei) en loopt t/m 30 mei. Woordvoerder Diederik Reitsma kan geen mededelingen doen over de kosten van de campagne, maar zegt "dat die voor Mini-begrippen fors zijn".