De acht dagwinnaars van de actie werden vrijdagmiddag naar een vooraf geheimgehouden locatie in Amersfoort gebracht. Daar kregen zij tegelijkertijd een envelop overhandigd met de exacte plaats van de Polo. Pete was er als eerste bij en mocht de Polo mee naar huis nemen.

De Pak-De-Polo-actie had een multimediale opzet. Via de website www.pakdepolo.nl was het mogelijk de auto te ‘sturen’ en was iedere bestuurder live te volgen. Radio 538 zond tussen 16 en 23 juli op gezette tijden een Pak-De-Polo-journaal uit met onder meer aanwijzingen over de route die de auto volgde. Door op de website een postcode in te voeren, kon de Polo in een bepaalde richting gestuurd worden. Zodra de auto daar in de buurt kwam, kreeg degene die de postcode intoetste per e-mail een waarschuwing dat de Polo eraan kwam.

Het leverde veel bezoekers op de site op. In totaal werd de site 240 duizend keer bezocht, zegt Pon. Gemiddeld duurde een bezoekje 8:40 minuten en er zou 34,5 duizend uur aan video’s zijn bekeken. In totaal hebben sinds de start van de actie 176 mensen met de nieuwe Polo gereden en er 2,5 duizend kilometer mee afgelegd.