Het imago van Porsche is wel degelijk geschaad, zo meldde het merkenonderzoekbureau Brand Control deze week. Bijna dertig procent van de mensen die een nieuwe auto kochten hebben desgevraagd gezegd dat zij vinden dat het imago van de beroemde sportwagenfabrikant uit Stuttgart geschaad is. Overigens vond 67 procent van de ondervraagden dat het beeld van Porsche door de perikelen niet is veranderd. Brand Control deed onderzoek onder vijfhonderd autokopers in de maanden juli en augustus. Brand zegt dat het onderzoek representatief is.
Als die autokopers gevoelig zijn voor een mislukte overname dan zijn het geen echte kenners/liefhebbers.Porsche blijft tot in lengte van jaren één van de betere merken, overname of niet.
Ik zet mijn vraagtekens bij de representativiteit van dit onderzoek. Zijn het autokopers uit de doelgroep van Porsche of mensen die een tweedehands Kia kopen? Nogal een verschil voor Porsche. Die zullen zich niet zo druk maken over de imagoschade bij Jan uit Hendrik Ido Ambacht.