In het AutoMarxX-onderzoek van de Adac gaat het om het aanzien en de kracht van in totaal 33 automerken. Daartoe ondervraagt Adac jaarlijks vierduizend mensen waarbij het gebruik maakt van het TÜV-report, het Dekra-report en de eigen pechstatistieken (Adac pannenstatistik). De zes beoordelingscriteria zijn imago, kracht van het merk en de producten, klanttevredenheid, veiligheid, milieubewustzijn en veiligheid. De uitkomsten van het onderzoek tonen aan dat de klanttevredenheid zich bij Audi op een bijzonder hoog niveau bevindt.

Bij de Auto Trophy van het gerenommeerde Duitse tijdschrift Auto Zeitung kunnen lezers zich jaarlijks uitspreken over hun favoriete auto’s van het jaar. Dit jaar gaven 104 duizend lezers hun mening. De Audi A5 Sportback is daarbij goed voor de overwinning in de categorie ‘Middenklasse’.  De Audi R8 Spyder valt op door nog voor zijn marktintroductie de overwinning in de categorie ‘Cabrio’s vanaf  dertigduizend euro voor zich op te eisen. De Audi Q5 op zijn beurt, wint de categorie ‘Terreinwagens vanaf dertigduizend euro.’

Bij dat alles is Audi goed voor vier tweede plaatsen (Audi A3 Cabriolet, Audi S5, Audi R8 en Audi A5 Cabriolet) en twee derde plaatsen (Audi A6, Audi A3). In het Imagoreport van de Auto Trophy is Audi wederom de onbetwistbare winnaar. Met ruim veertig procent van alle stemmen wordt Audi (voor het zesde achtereenvolgende jaar) aangewezen als het merk met het sterkste imago.