Dat maakte directeur Johan van Klinken donderdag bekend op de nieuwjaarsreceptie van het bedrijf. Onder meer door de hagelbui van 22 juni ontstond in de branche vorig jaar veel werk. Care richtte drie hagelcentra in (Groningen, Arnhem en Wijchen) voor een zo kort mogelijke doorlooptijd. Groei zoekt Care overigens ook door uitbreiding in het buitenland, liet het bedrijf vorig jaar al weten. In 2007 kwam de schadeherstelketen uit op circa 157 duizend gerepareerde auto’s.

In zijn speech typeerde Van Klinken 2008 ook als het jaar waarin de internetverzekeraars meer profiel kregen (Ditzo, Allsecur). Via het web werden vorig jaar zeshonderdduizend polissen afgesloten, een aantal dat volgens Care alleen maar zal stijgen. Kijkend naar de schadeherstelbranche zal, zo hoopt Van klinken, de klant op termijn online kunnen aanvinken wat voor ‘schadeproces’ hij wil. Zo’n menu bepaalt dan mede de premie c.q. het leasetarief. "Dit zorgt voor een dienstverlening op maat en voorkomt ook dat het proces en de marge verder uitgekleed worden door alleen maar te focussen op prijs."