Max-Repair is het nieuwe schadeherstelnetwerk voor bedrijfsvoertuigen en zwaar materiaal in Nederland. De keten is ontstaan uit een bundeling van de werkplaatsen, reclamestudio’s en schadeherstelbedrijven van de bedrijven Cosmo Trucks, Koops Furness Trucks, Loven Trucks en Truckland. Hierdoor is een schadeherstelinfrastructuur ontstaan gericht op fleetowners van bedrijfsvoertuigen en zwaar materieel. Men werkt hierin fabrikant- en merkonafhankelijk. De oprichting van de keten is er ook op gericht de fleetowners beter inzicht te geven in de uiteindelijke schadelast en de beheersing en de verlaging hiervan. Het trainingscentrum van Josam in Zweden heeft een aangepast programma gedraaid.

Josam is wereldwijd marktleider in richttechniek en in de Benelux vertegenwoordigd door Lebon & Gimbrair in Bunschoten. Peter Kostelijk is directeur van Josam Nederland: "Het concept van MAX-Repair is uniek op de Nederlandse markt: één fabrikantonafhankelijk landelijk schadeherstelnetwerk voor schadeherstel van bedrijfsvoertuigen en zwaar materieel. Ook internationaal zien wij mogelijkheden voor Max-Repair." De schadeherstelketen zegt een antwoord te hebben op de stijgende technische complexiteit van bedrijfsvoertuigen en zwaar materieel die met name bij schades tot uiting komen.

Het dienstenpakket is uitgebreid: het loopt van het volledig conserveren van het schadeobject  – stralen, schooperen (soort verzinken), spuiten – het compleet kunnen diagnosticeren en richten van het object (chassis, assen, opbouw) tot het uitvoeren van voertuigreclame projecten. Door het aanbieden van één centrale loket functie, één telefoonnummer, één contactpersoon faciliteert Max-Repair zijn opdrachtgevers bij de afhandeling van schades. Dit geldt voor zowel verhaalbare schades richting de verzekeringsmaatschappijen als de niet verhaalbare schades. Men maakt het ook mogelijk centraal afspraken te maken met betrekking tot  planning en het afsluiten van service level agreements (SLA).