AutoScout24: Duitse occasionhandel positiever

Binnen de Duitse occasionhandel heerst grotere tevredenheid en optimisme dan begin vorig jaar. Dat meldt AutoScout24 op grond van een onderzoek waarbij bureau Puls vijfhonderd autobedrijven peilde.

Bij een derde van de 250 ondervraagde merkgebonden en 250 vrije garages is de statijd in de loop van 2013 afgenomen. Bij 42 procent bleef de statijd stabiel, bij de rest steeg ze. De kortere statijd manifesteert zich het sterkst in het dealerkanaal: 40,2 tegen 29,2 procent (universele garages).

Vooruitblikkend heeft men van 2014 positieve verwachtingen. Enerzijds vanwege de opleving van de economie, anderzijds omdat de bedrijven hun teveel aan voorraad hebben teruggedrongen. Soms echter schiet het snoeien te ver door, want het aantal bedrijven dat aangeeft occasions te kort te komen is toegenomen. ‘Bijkopen’ wordt dan ook een belangrijk thema in 2014, stelt Peter Lorenzen, Vice President Dealer Sales bij AutoScout24.

In Duitsland werden vorig jaar 7,09 miljoen gebruikte personenauto’s verkocht. Daarmee was er voor het vierde achtereenvolgende jaar een plus in de occasionmarkt. De nieuwverkoop daarentegen nam af.

Bron: Automobilwoche

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

AutoScout24: Duitse occasionhandel positiever - Automobielmanagement.nl

AutoScout24: Duitse occasionhandel positiever

Binnen de Duitse occasionhandel heerst grotere tevredenheid en optimisme dan begin vorig jaar. Dat meldt AutoScout24 op grond van een onderzoek waarbij bureau Puls vijfhonderd autobedrijven peilde.

Bij een derde van de 250 ondervraagde merkgebonden en 250 vrije garages is de statijd in de loop van 2013 afgenomen. Bij 42 procent bleef de statijd stabiel, bij de rest steeg ze. De kortere statijd manifesteert zich het sterkst in het dealerkanaal: 40,2 tegen 29,2 procent (universele garages).

Vooruitblikkend heeft men van 2014 positieve verwachtingen. Enerzijds vanwege de opleving van de economie, anderzijds omdat de bedrijven hun teveel aan voorraad hebben teruggedrongen. Soms echter schiet het snoeien te ver door, want het aantal bedrijven dat aangeeft occasions te kort te komen is toegenomen. ‘Bijkopen’ wordt dan ook een belangrijk thema in 2014, stelt Peter Lorenzen, Vice President Dealer Sales bij AutoScout24.

In Duitsland werden vorig jaar 7,09 miljoen gebruikte personenauto’s verkocht. Daarmee was er voor het vierde achtereenvolgende jaar een plus in de occasionmarkt. De nieuwverkoop daarentegen nam af.

Bron: Automobilwoche

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding