In het verlengde daarvan staan de zustermodellen Skoda Citigo en Seat Mii op de gedeelde tweede plek. Door het ontbreken van het VW-label verliezen ze 0,2 procent meer van hun waarde.Niet verwacht, toch realiteit: Renault staat op drie, met de goed aangeslagen SUV crossover Captur (69 procent) . Op de resterende plekken vinden we louter kleinere modellen.

Behalve de meest waardevaste auto’s bevat het overzicht ook de snelst in waarde zakkende modellen. De twijfelachtige eer van de koppositie gaat hier naar de elektrische Renault Fluence Z.E. (40,8 procent). De Chrysler Grand Voyager staat op twee, de Peugeot 4007 op drie. Overigens scoren andere elektrische auto’s evenmin geweldig qua restwaarde: 45 procent voor de Citroën C-Zero, Peugeot iOn en Mitsubishi i-MiEV.

Autotelex kijkt in zijn overzicht naar uitvoeringen van maximaal drie jaar oud en een gemiddelde km-stand. Modellen met (nog) geringe verkoopaantallen zijn niet meegenomen. Is de leeftijd van 36 maanden nog niet bereikt, dan is gebruik gemaakt van een toekomstige inschatting.