AutoTrack.be: appels met appels vergelijken

Sander van den Hout, directeur van de Persgroep Automotive & Technology: ‘Met AutoTrack.be brengen we meer betrouwbaarheid en transparantie in de sector. Daardoor kunnen mensen appels met appels vergelijken. In de online zoektocht naar een auto zijn diverse modellen te vinden met uiteenlopende prijzen. Het is moeilijk te achterhalen waar dit prijsverschil vandaan komt. Door inzicht te bieden in gegevens en volledige informatie te eisen van adverteerders, creëren wij een platform waarvan je als consument weet: hier krijg ik juiste informatie en word ik niet bedrogen.’

Logoverandering

Voorsorterend op de uitbreiding naar België heeft AutoTrack sinds november 2013 een nieuw logo. Het oorspronkelijke beeldmerk, de Hollands georiënteerde gele klomp in zwart ovaal, is vervangen door een zwart vergrootglas met een auto tegen een gele achtergrond. Het staat symbool voor het vinden van auto’s op AutoTrack, en ‘voor de strikte wijze waarop AutoTrack de auto’s en de advertenties onder de loep neemt voordat ze online worden geplaatst’.