Tevreden.nl kunnen garages hun klanten actief benaderen voor een online beoordeling over de service.

Klantenbeoordelingen zijn volgens Frederique van der Poll, Business Unit Manager van AutoTrack, een krachtig middel om de online conversie en het inzicht in klantbehoefte te verhogen. "Uit onderzoek van Newcom blijkt dat de consument steeds meer behoefte heeft aan objectieve en betrouwbare informatie bij de aanschaf van een nieuwe auto of occasion. Klantenbeoordelingen zorgen voor dit vertrouwen."

Daarnaast vergroten de klantbeoordelingen in de ReviewTool de zichtbaarheid van het autobedrijf in Google. Ook fungeert klantinzicht als middel om de bedrijfsvoering te verbeteren. "Als autobedrijven op basis van de reviews de klantbehoefte meer centraal stellen, zal de loyaliteit toenemen en zullen klanten als ambassadeur van het bedrijf optreden."

Aan de hand van vier onderzoekvragenlijsten achterhaalt ReviewTool een rapportcijfer, review en eventuele aanbevelingen. Alle reviews worden vóór plaatsing op AutoTrack, Carsom en autobedrijf.tevreden.nl gecontroleerd. ReviewTool kan gekoppeld worden aan DMS-systemen zoals CareMail, Driver, Commerce Delta, CarSys en Infomotive.