FleetSelect biedt unieke mogelijkheden voor remarketing

Na de recente overname door de BCA Groep en de aanstelling van directeur Hans Kieft, gaat FleetSelect zich nog sterker profileren als kenniscentrum en businesspartner met betrekking tot de remarketing van auto’s. Daarbij kan desgewenst het complete remarketingtraject uit handen worden genomen.

Nu FleetSelect een onderdeel vormt van de BCA Groep, kan het zich samen met BCA Autoveiling in Barneveld nog meer op de kaart zetten als specialist op remarketinggebied, die alle kennis in huis heeft om een zo hoog mogelijke opbrengst voor een auto te realiseren. "Elke auto is voor ons uniek", aldus Gerhard Prent, salesmanager bij FleetSelect. "Bij ons vinden gemiddeld zestien veilingen per week plaats, met segmentatie naar verkoopkanaal. Daardoor komt de juiste auto bij de juiste koper terecht."

Prent ziet ondanks de neergaande B2B-markt de vraag naar de expertise van veilinghuizen toenemen, waardoor hij veel groeipotentieel signaleert. "Vorig jaar was ons beste jaar ooit en in het eerste kwartaal van dit jaar hebben we opnieuw groei gerealiseerd", zo zegt hij. "Dat komt omdat de markt behoefte heeft aan kenniscentra die bijvoorbeeld alles weten over restwaardeontwikkeling. Er is schaarste ontstaan in de occasionmarkt, dus het is van belang voor klanten dat ze weten wat de marktwaarde is. Onze veilingmeesters kunnen deze waarde aan de hand van hun expertise exact in kaart brengen."

Ook transparantie staat bij FleetSelect hoog in het vaandel. "Met de online remarketingsoftware AutoBLOX wordt de klant direct betrokken bij het complete remarketingproces. Door de transparante rapportages weet hij wat de marktconformiteit van een auto is en hij kan de biedingen benchmarken met de historische opbrengsten."

Elke auto fysiek geïnspecteerd op locatie

Volgens Prent zoeken steeds meer dealers naar mogelijkheden om het volledige remarketingproces uit te besteden. "Desgewenst nemen wij het gehele proces inclusief de financiële afwikkeling over, van de inruil van een auto tot de remarketing ervan." Daarbij kan FleetSelect snel schakelen om de remarketingstrategie van een dealer te continueren. "Als een dealer werkt met Autotelex of DMS-systemen, dan kunnen we die door middel van interfaces in ons systeem integreren", aldus Prent. "Op verzoek kunnen we ook de bestaande groep afnemers van een dealer opnemen in ons kopersbestand met circa 5.800 kopers. FleetSelect is zodoende geen vervanging van de vaste afnemers van een dealer, maar een uitbreiding ervan."

Door de samenwerking met BCA Autoveiling kunnen auto’s behalve online en via AutoBLOX nu ook fysiek worden geveild. Ook op het gebied van auto-inspecties gaan beide bedrijven intensief samenwerken. Het beeld dat veilinghuizen auto’s ongezien weer doorverkopen is pertinent onjuist, zo benadrukt Prent. "Elke auto wordt fysiek geïnspecteerd op locatie door onze eigen inspecteurs. De inspectierapporten zijn van hoog niveau. Ook worden schades en dergelijke nauwgezet in kaart gebracht. We willen onze naam niet verbinden aan ondeugdelijke occasions."

 Om te weten wat er bij de klant speelt, is volgens Prent persoonlijk contact met de klant erg belangrijk. "We zien onszelf als sparringpartner op het gebied van remarketing. Ook doen we niet aan bulkverkoop. Alleen als je elke auto als uniek beschouwt, kun je daarvoor de juiste kopers vinden. En dat leidt weer tot een hoge opbrengst."

 

 

FleetSelect biedt unieke mogelijkheden voor remarketing - Automobielmanagement.nl

FleetSelect biedt unieke mogelijkheden voor remarketing

Na de recente overname door de BCA Groep en de aanstelling van directeur Hans Kieft, gaat FleetSelect zich nog sterker profileren als kenniscentrum en businesspartner met betrekking tot de remarketing van auto’s. Daarbij kan desgewenst het complete remarketingtraject uit handen worden genomen.

Nu FleetSelect een onderdeel vormt van de BCA Groep, kan het zich samen met BCA Autoveiling in Barneveld nog meer op de kaart zetten als specialist op remarketinggebied, die alle kennis in huis heeft om een zo hoog mogelijke opbrengst voor een auto te realiseren. "Elke auto is voor ons uniek", aldus Gerhard Prent, salesmanager bij FleetSelect. "Bij ons vinden gemiddeld zestien veilingen per week plaats, met segmentatie naar verkoopkanaal. Daardoor komt de juiste auto bij de juiste koper terecht."

Prent ziet ondanks de neergaande B2B-markt de vraag naar de expertise van veilinghuizen toenemen, waardoor hij veel groeipotentieel signaleert. "Vorig jaar was ons beste jaar ooit en in het eerste kwartaal van dit jaar hebben we opnieuw groei gerealiseerd", zo zegt hij. "Dat komt omdat de markt behoefte heeft aan kenniscentra die bijvoorbeeld alles weten over restwaardeontwikkeling. Er is schaarste ontstaan in de occasionmarkt, dus het is van belang voor klanten dat ze weten wat de marktwaarde is. Onze veilingmeesters kunnen deze waarde aan de hand van hun expertise exact in kaart brengen."

Ook transparantie staat bij FleetSelect hoog in het vaandel. "Met de online remarketingsoftware AutoBLOX wordt de klant direct betrokken bij het complete remarketingproces. Door de transparante rapportages weet hij wat de marktconformiteit van een auto is en hij kan de biedingen benchmarken met de historische opbrengsten."

Elke auto fysiek geïnspecteerd op locatie

Volgens Prent zoeken steeds meer dealers naar mogelijkheden om het volledige remarketingproces uit te besteden. "Desgewenst nemen wij het gehele proces inclusief de financiële afwikkeling over, van de inruil van een auto tot de remarketing ervan." Daarbij kan FleetSelect snel schakelen om de remarketingstrategie van een dealer te continueren. "Als een dealer werkt met Autotelex of DMS-systemen, dan kunnen we die door middel van interfaces in ons systeem integreren", aldus Prent. "Op verzoek kunnen we ook de bestaande groep afnemers van een dealer opnemen in ons kopersbestand met circa 5.800 kopers. FleetSelect is zodoende geen vervanging van de vaste afnemers van een dealer, maar een uitbreiding ervan."

Door de samenwerking met BCA Autoveiling kunnen auto’s behalve online en via AutoBLOX nu ook fysiek worden geveild. Ook op het gebied van auto-inspecties gaan beide bedrijven intensief samenwerken. Het beeld dat veilinghuizen auto’s ongezien weer doorverkopen is pertinent onjuist, zo benadrukt Prent. "Elke auto wordt fysiek geïnspecteerd op locatie door onze eigen inspecteurs. De inspectierapporten zijn van hoog niveau. Ook worden schades en dergelijke nauwgezet in kaart gebracht. We willen onze naam niet verbinden aan ondeugdelijke occasions."

 Om te weten wat er bij de klant speelt, is volgens Prent persoonlijk contact met de klant erg belangrijk. "We zien onszelf als sparringpartner op het gebied van remarketing. Ook doen we niet aan bulkverkoop. Alleen als je elke auto als uniek beschouwt, kun je daarvoor de juiste kopers vinden. En dat leidt weer tot een hoge opbrengst."