AutoScout24 NL neemt AutoTrader over van Sanoma

AutoScout24 Nederland neemt met terugwerkende kracht per 1 januari 2016 de Nederlandse automotive portal European AutoTrader over.

AutoScout24 NL neemt AutoTrader over van Sanoma

Eerder vandaag zijn alle aandelen overgenomen van Sanoma Media Nederland. De transactie heeft direct na het tekenen plaatsgevonden. De overeengekomen aankoopprijs van 27.7 miljoen euro is volledig betaald in cash.

AutoScout24 Nederland betitelt zichzelf als de grootste portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Nederland. Het bedrijf is een dochteronderneming van Scout24 AG. De European AutoTrader B.V. beheert de advertentiewebsite AutoTrader.nl in Nederland. Met een jaarlijkse omzet van meer dan zes miljoen euro, meer dan vierduizend professionele autobedrijven als klant, 150 duizend advertenties en één miljoen unieke bezoekers per maand, heeft AutoTrader een sterke positie in de Nederlandse markt.

Met AutoScout24.nl beheert Scout24 al de grootste digitale automotive portal in Nederland. Met deze overname zal Scout24 haar leidende marktpositie nog verder uitbreiden. Christian Bubenheim, Senior Vice President Marketing & Product bij AutoScout24, spreekt van "een logische volgende stap vanuit onze missie om consumenten eenvoudig, efficiënt en stressvrij hun droomauto te laten vinden." Niet alleen zij zullen profiteren maar ook de branche: "Dealers zullen profijt hebben van het bereiken van een breder publiek." Jurgen Vugts, Managing Director AutoScout24 Nederland: "De samenwerking van twee merken die bepalend zijn voor de Nederlandse automotive markt is een geweldige uitdaging. We zullen onze volle focus leggen op het bedienen van de consument in zijn zoektocht naar een andere auto."

AutoScout24 NL neemt AutoTrader over van Sanoma - Automobielmanagement.nl

AutoScout24 NL neemt AutoTrader over van Sanoma

AutoScout24 Nederland neemt met terugwerkende kracht per 1 januari 2016 de Nederlandse automotive portal European AutoTrader over.

AutoScout24 NL neemt AutoTrader over van Sanoma

Eerder vandaag zijn alle aandelen overgenomen van Sanoma Media Nederland. De transactie heeft direct na het tekenen plaatsgevonden. De overeengekomen aankoopprijs van 27.7 miljoen euro is volledig betaald in cash.

AutoScout24 Nederland betitelt zichzelf als de grootste portal voor gebruikte en nieuwe auto’s in Nederland. Het bedrijf is een dochteronderneming van Scout24 AG. De European AutoTrader B.V. beheert de advertentiewebsite AutoTrader.nl in Nederland. Met een jaarlijkse omzet van meer dan zes miljoen euro, meer dan vierduizend professionele autobedrijven als klant, 150 duizend advertenties en één miljoen unieke bezoekers per maand, heeft AutoTrader een sterke positie in de Nederlandse markt.

Met AutoScout24.nl beheert Scout24 al de grootste digitale automotive portal in Nederland. Met deze overname zal Scout24 haar leidende marktpositie nog verder uitbreiden. Christian Bubenheim, Senior Vice President Marketing & Product bij AutoScout24, spreekt van "een logische volgende stap vanuit onze missie om consumenten eenvoudig, efficiënt en stressvrij hun droomauto te laten vinden." Niet alleen zij zullen profiteren maar ook de branche: "Dealers zullen profijt hebben van het bereiken van een breder publiek." Jurgen Vugts, Managing Director AutoScout24 Nederland: "De samenwerking van twee merken die bepalend zijn voor de Nederlandse automotive markt is een geweldige uitdaging. We zullen onze volle focus leggen op het bedienen van de consument in zijn zoektocht naar een andere auto."