De C2C occasionhandel dook eveneens wat onder het niveau van vorig jaar, de B2B-handel bleef vrijwel stabiel. Dit en meer blijkt uit door Aumacon bewerkte cijfers van VWE.

Particulieren onder elkaar (C2C) verkochten vorige maand 58.637 occasions aan elkaar, een jaar voordien waren dat nog 59.582 stuks waardoor januari een daling van 1,6 procent voor het particuliere segment noteerde. De professionele handel (B2B) verkocht onderling 67.699 gebruikte auto’s tegenover 67.663 stuks in januari 2015, plus 0,1 procent.

Op alle grote occasionportals tezamen werd midden januari een totaalaantal van 1.401.862 occasionadvertenties vertoond. Een jaar tevoren was het totale advertentieaantal nog 1.218.195 stuks groot, een stijging van 15,1 procent.               

Voor de verkoop van occasions worden echter vaak meerdere portalen gelijktijdig ingezet. Wanneer de negen topportalen onderling worden ontdubbeld blijkt het netto-aanbod verder toegenomen naar een nieuwe recordhoogte. Midden januari stonden er 572.835 verschillende occasions te koop, tegenover 468.976 stuks een jaar daarvoor, een toename van 22,1 procent.

Zie voor meer occasioncijfers de website van DealerSupportNet

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding