Dat stelt het Britse auto-informatiebureau EurotaxGlass. Het probleem zit ‘m vooral in het beperkte bereik als de auto elektrisch wordt aangedreven. Hoofd waarderingen Rupert Pontin van EurotaxGlass: "Kopers van een tweedehands auto staan voor de keus: diesel of een PHEV. De grote vraag is het werkelijke brandstofverbruik. PHEV halen puur elektrisch hooguit 50 kilometer en schakelen dan over op de benzinemotor. Als je meestal korte stukjes rijdt met zo nu en dan een langere rit of als je regelmatig in een milieuzone moet rijden, dan is een PHEV misschien een goede keus. Maar als je altijd langere afstanden aflegt, dan ga je voor een diesel. Een PHEV kopen is alleen interessant als nieuwe auto vanwege de belastingvoordelen."

Volgens Pontin weten kopers op de tweedehandsmarkt uitstekend dat er PHEV’s beschikbaar zijn. "Ze willen daar ook best aan, al was het maar om ethische redenen. Maar de meesten blijven voorlopig toch achterdochtig, ook al omdat ze geen idee hebben hoeveel een reparatie zou kosten bij zo’n meer complexe auto. Bovendien heb je op dit moment ook geen idee over de mogelijke inruilwaarde als je er op jouw beurt weer van af wil."