B2C-occasions mei: verkoop +2%, aanbod +24%

Mei was een licht tegenvallende occasionmaand voor de autobedrijven in Nederland. Tezamen verkochten zij vorige maand 93.682 occasions aan eindgebruikers, een toename van 1,6 procent ten opzichte van mei 2015 toen het nog om 92.180 stuks ging.

Occasions

Ook de C2C- en vooral de B2B-occasionhandel beleefde eveneens een positieve maand.

Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door AUMACON.
Particulieren onder elkaar (C2C) verkochten vorige maand 56.068 occasions aan elkaar, een jaar geleden waren dat nog 55.374 stuks waardoor mei een stijging van 1,3 procent voor dit segment noteerde. De professionele handel (B2B) verkocht onderling 59.536 gebruikte auto’s tegenover 53.933 stuks in mei 2015, plus 10,4 procent.

De Nederlandse autobedrijven verkochten daarmee in de eerste vijf maanden 479.410 occasions aan eindgebruikers, een toename van 5,0 procent ten opzichte van de eerste vijf maanden van 2015 toen het nog om 456.618 stuks ging.

Op de negen grootste occasionportals tezamen werd midden mei een nieuw recordaantal van 622.623 verschillende occasionadvertenties (=ontdubbeld) vertoond. Een jaar tevoren was het totale aanbod nog maar 500.106 stuks groot, een stijging van 24,4 procent. Dat blijkt uit cijfers van de Autobiz, bewerkt door AUMACON. Een occasion wordt gemiddeld op 2,4 van de 9 topportals geadverteerd. Ten opzichte van april steeg het totale aanbod met 2,1 procent.

Zie voor meer occasioncijfers op www.dealersupportnet.nl

B2C-occasions mei: verkoop +2%, aanbod +24% - Automobielmanagement.nl

B2C-occasions mei: verkoop +2%, aanbod +24%

Mei was een licht tegenvallende occasionmaand voor de autobedrijven in Nederland. Tezamen verkochten zij vorige maand 93.682 occasions aan eindgebruikers, een toename van 1,6 procent ten opzichte van mei 2015 toen het nog om 92.180 stuks ging.

Occasions

Ook de C2C- en vooral de B2B-occasionhandel beleefde eveneens een positieve maand.

Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door AUMACON.
Particulieren onder elkaar (C2C) verkochten vorige maand 56.068 occasions aan elkaar, een jaar geleden waren dat nog 55.374 stuks waardoor mei een stijging van 1,3 procent voor dit segment noteerde. De professionele handel (B2B) verkocht onderling 59.536 gebruikte auto’s tegenover 53.933 stuks in mei 2015, plus 10,4 procent.

De Nederlandse autobedrijven verkochten daarmee in de eerste vijf maanden 479.410 occasions aan eindgebruikers, een toename van 5,0 procent ten opzichte van de eerste vijf maanden van 2015 toen het nog om 456.618 stuks ging.

Op de negen grootste occasionportals tezamen werd midden mei een nieuw recordaantal van 622.623 verschillende occasionadvertenties (=ontdubbeld) vertoond. Een jaar tevoren was het totale aanbod nog maar 500.106 stuks groot, een stijging van 24,4 procent. Dat blijkt uit cijfers van de Autobiz, bewerkt door AUMACON. Een occasion wordt gemiddeld op 2,4 van de 9 topportals geadverteerd. Ten opzichte van april steeg het totale aanbod met 2,1 procent.

Zie voor meer occasioncijfers op www.dealersupportnet.nl