Elektrisch aangedreven auto’s centraal tijdens eerste studiedag BCA

Onlangs verzorgde BCA de eerste ‘EV & Hybrid Vehicle Workshop’ op haar terrein in Barneveld. Een dag lang stond de remarketing van hybride en elektrisch aangedreven voertuigen centraal en spraken experts en vertegenwoordigers uit de branche met elkaar over de rol die EV’s gaan spelen op de markt van gebruikte auto’s.

Elektrisch aangedreven auto's centraal tijdens eerste studiedag BCA

Naast experts van automerken die voorop lopen op het gebied van EV’s en/of hybride auto’s, zoals Volvo, Tesla, Nissan, BMW en Daimler-Benz, waren ook vertegenwoordigers van enkele grote leasemaatschappijen en verhuurbedrijven uit binnen- en buitenland aanwezig. Een aantal workshops, presentaties, brainstorms en de mogelijkheid tot proefrijden met diverse EV’s en hybride auto’s op de testbaan van BCA gaven de dag een interessante invulling.  

TCO

Sprekers waren onder andere Mr. Jörg Kramarczyk (EV expert DAT Group), die een lezing hield over de uitdagingen die er voor elektrische en hybride voertuigen op technisch gebied liggen en Mr. Harm Weken (Managing Partner van FIER Automotive). Hij sprak over de ontwikkeling van de prijzen van EV’s in relatie tot TCO (total cost of ownership) en de rol van EV’s op de markt van gebruikte auto’s in de verschillende Europese landen.

Voorbereid

Voor Iede Aukema, Managing Director van BCA in Nederland, was de studiedag een waardevolle gids voor de EV-markt die praktisch advies uitbracht over hoe op een winstgevende manier om te gaan met deze gebruikte auto’s. "De komende jaren zal het aantal gebruikte EV’s en plug-in-hybrides op de markt fors toenemen. Voor BCA, als grootste dienstverlener op het gebied van remarketing in Europa, is het cruciaal dat we in partnership met onze klanten robuuste en effectieve oplossingen leveren ‘voor EV’s op de markt van gebruikte auto’s. De studiedag bracht EV-industrie experts, remarketing specialisten en onze klanten samen om te discussiëren over de kansen in de toekomst en het leverde een schat aan waardevolle informatie, oplossingen en inzichten op."

Elektrisch aangedreven auto’s centraal tijdens eerste studiedag BCA - Automobielmanagement.nl

Elektrisch aangedreven auto’s centraal tijdens eerste studiedag BCA

Onlangs verzorgde BCA de eerste ‘EV & Hybrid Vehicle Workshop’ op haar terrein in Barneveld. Een dag lang stond de remarketing van hybride en elektrisch aangedreven voertuigen centraal en spraken experts en vertegenwoordigers uit de branche met elkaar over de rol die EV’s gaan spelen op de markt van gebruikte auto’s.

Elektrisch aangedreven auto's centraal tijdens eerste studiedag BCA

Naast experts van automerken die voorop lopen op het gebied van EV’s en/of hybride auto’s, zoals Volvo, Tesla, Nissan, BMW en Daimler-Benz, waren ook vertegenwoordigers van enkele grote leasemaatschappijen en verhuurbedrijven uit binnen- en buitenland aanwezig. Een aantal workshops, presentaties, brainstorms en de mogelijkheid tot proefrijden met diverse EV’s en hybride auto’s op de testbaan van BCA gaven de dag een interessante invulling.  

TCO

Sprekers waren onder andere Mr. Jörg Kramarczyk (EV expert DAT Group), die een lezing hield over de uitdagingen die er voor elektrische en hybride voertuigen op technisch gebied liggen en Mr. Harm Weken (Managing Partner van FIER Automotive). Hij sprak over de ontwikkeling van de prijzen van EV’s in relatie tot TCO (total cost of ownership) en de rol van EV’s op de markt van gebruikte auto’s in de verschillende Europese landen.

Voorbereid

Voor Iede Aukema, Managing Director van BCA in Nederland, was de studiedag een waardevolle gids voor de EV-markt die praktisch advies uitbracht over hoe op een winstgevende manier om te gaan met deze gebruikte auto’s. "De komende jaren zal het aantal gebruikte EV’s en plug-in-hybrides op de markt fors toenemen. Voor BCA, als grootste dienstverlener op het gebied van remarketing in Europa, is het cruciaal dat we in partnership met onze klanten robuuste en effectieve oplossingen leveren ‘voor EV’s op de markt van gebruikte auto’s. De studiedag bracht EV-industrie experts, remarketing specialisten en onze klanten samen om te discussiëren over de kansen in de toekomst en het leverde een schat aan waardevolle informatie, oplossingen en inzichten op."