"De auto is van een oud vrouwtje geweest"
Advertenties met teksten als ‘de auto is van een oud vrouwtje geweest’ of ‘de auto heeft alleen maar binnen gestaan’ zijn niet meer van deze tijd. Tijdens de zoektocht naar een tweedehands auto heeft een consument behoefte aan relevante feiten over de betrouwbaarheid van een auto. Naast de samenwerkingen die AutoTrack hier al voor heeft met partijen als RDW en ANWB komt daar nu ook Carfax bij.
 

Carfax is werelds grootste partij op het gebied van autohistorische informatie en helpt potentiële autokopers al meer dan dertig jaar met het reduceren van risico’s bij de aanschaf van een auto. Het doel van Carfax is om de markt van tweedehands auto’s transparanter en veiliger te maken. Dit sluit volgens AutoTrack perfect aan bij haar missie om van de occasionsite het meest betrouwbare en transparante autoplatform van Nederland te maken.

Exclusief en gratis beschikbaar via AutoTrack
Begin 2017 verrijkt AutoTrack alle advertenties met een Carfax voertuighistorierapport. Hiermee voorziet de portal de Nederlandse autokoper gratis van informatie over het verleden van een auto in een gedetailleerd rapport. Zodat men voor de aankoop meer weet over de geschiedenis van een occasion.
Een Carfax-rapport geeft onder andere WOK data, APK data, het aantal eigenaren dat de auto heeft gehad en de (internationale) onderhoudshistorie weer. Ook als de auto ooit betrokken is geweest bij een ongeluk, te water is geraakt of als taxi is gebruikt, wordt dat in het rapport opgenomen.

Voor autobedrijven
AutoTrack biedt autobedrijven niet alleen de mogelijkheid om met de rapporten te adverteren maar ook om onbeperkt en gratis rapporten op te vragen. Zo reduceren zij ook het risico bij de inkoop van auto’s.