Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door onafhankelijk kennisbureau Aumacon.  

De Nederlandse autobedrijven verkochten opgeteld over de eerst twee maanden van het jaar inmiddels 182.592 occasions aan eindgebruikers, in 2016 waren dat in dezelfde periode 188.854 stuks waarmee de cumulatieve afname uitkomt op 3,3 procent.

De professionele handel (B2B) verkocht vorige maand onderling 63.646 gebruikte auto’s tegenover 68.827 stuks in februari 2016, een daling van 7,5 procent. Over de eerste twee maanden gezien is dit een terugval van 2,4 procent. Particulieren onder elkaar (C2C) verkochten vorige maand 55.466 occasions aan elkaar, een jaar geleden in dezelfde maand waren dat nog 54.787 stuks, een toename van 1,2 procent. De cumulatieve toename voor C2C komt daarmee uit op 2,4 procent.


Meer geadverteerde occasions

Het aantal door autobedrijven geadverteerde occasions nam in februari wederom licht toe. Dit blijkt uit cijfers van Autobiz. Halverwege de maand stonden er 483.719 occasions van autobedrijven op de negen grootste internetportalen, 1,2 procent meer dan een jaar tevoren. Tegelijkertijd nam het particuliere aanbod met 7,8 procent af naar 93.189 stuks.

Zie voor het complete overzicht carmonitor.nl

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding