Oudere Britse diesel houdt toch z’n waarde

Oudere Britse diesels lijken toch hun waarde te behouden. Sterker nog, de gemiddelde verkoopprijs van een tweedehands dieselauto ligt dit jaar zo’n zes procent hoger dan in de nazomer van 2016.

Dat meldt Autotrader, het grootste platform voor de autohandel in Groot-Brittannië dat goed is voor 65 procent van alle aan- en verkopen van occasions. Eerder bracht Motorway.co.uk het nieuws dat de prijzen van tweedehands diesels door alle commotie snel aan het dalen waren maar Autotrader weerspreekt dat sterk. De belangstelling voor een tweedehands diesel neemt ook volstrekt niet af, want 55 procent van alle zoekers op de site van Autotrader geeft nog altijd diesel als eerste voorkeur op.

Autotrader stelt echter wel vast dat de autokoper verward raakt door alle negatieve verhalen over de toekomst van dieselauto’s. In Groot-Brittannië zelf legt Londen oudere diesels steeds meer beperkingen op terwijl de regering heeft laten doorschemeren dat het vanaf 2040 geen nieuwe auto’s met een verbrandingsmotor meer wil toelaten. "Door al die berichten stellen veel kopers dat de aanschaf van een auto ingewikkelder is geworden," zegt COO Nathan Coe van Autotrader.

Oudere Britse diesel houdt toch z’n waarde - Automobielmanagement.nl

Oudere Britse diesel houdt toch z’n waarde

Oudere Britse diesels lijken toch hun waarde te behouden. Sterker nog, de gemiddelde verkoopprijs van een tweedehands dieselauto ligt dit jaar zo’n zes procent hoger dan in de nazomer van 2016.

Dat meldt Autotrader, het grootste platform voor de autohandel in Groot-Brittannië dat goed is voor 65 procent van alle aan- en verkopen van occasions. Eerder bracht Motorway.co.uk het nieuws dat de prijzen van tweedehands diesels door alle commotie snel aan het dalen waren maar Autotrader weerspreekt dat sterk. De belangstelling voor een tweedehands diesel neemt ook volstrekt niet af, want 55 procent van alle zoekers op de site van Autotrader geeft nog altijd diesel als eerste voorkeur op.

Autotrader stelt echter wel vast dat de autokoper verward raakt door alle negatieve verhalen over de toekomst van dieselauto’s. In Groot-Brittannië zelf legt Londen oudere diesels steeds meer beperkingen op terwijl de regering heeft laten doorschemeren dat het vanaf 2040 geen nieuwe auto’s met een verbrandingsmotor meer wil toelaten. "Door al die berichten stellen veel kopers dat de aanschaf van een auto ingewikkelder is geworden," zegt COO Nathan Coe van Autotrader.