De online vraag naar tweedehands auto’s wordt steeds groter. Klanten willen meer keuze. Door het openstellen van het platform voor aanbod van derden zorgt Bynco niet alleen voor een groter aanbod, ze geven hiermee dealers een landelijk bereik voor de online verkoop ervan. Jeroen Veldman, directeur Bynco: "Dat zijn twee vliegen in een klap."

Vergroten bereik

Van den Udenhout, die het spits afbijt met Bynco, wil een groter bereik voor de verkoop van haar occasions. Maar wel met een landelijk label dat voor kwaliteit, betrouwbaarheid en service staat. Bynco en Van den Udenhout hebben elkaar gevonden juist op die kwalitatieve aspecten en ervaringen welke online verkopen vereisen. Dit is wat de klant van "online" kopen mag verwachten.

Bynco, een onderdeel van Autobinck holding, is een platform waar kopers zekerheden krijgen, exact weten wat ze kopen, de inruil kunnen regelen en ook de betaling kunnen doen. De auto wordt voor de deur afgeleverd en klanten krijgen veertien dagen retourgarantie. "Dat blijft zo," aldus Jeroen Veldman. "Alle auto’s worden door ons gescreend voor ze op het platform komen. Zo bewaken we de kwaliteit. Dat is bij een online aankoop, met name die van een auto, cruciaal."

Bynco verwacht dat andere partijen snel volgen. Jeroen Veldman: "We kunnen dealers maar ook andere partijen snel en simpel aansluiten op ons platform. Zo is voor hun e-commerce ineens heel bereikbaar geworden." Partijen kunnen zonder IT-investering profiteren van een online landelijk verkooptool. De koppeling met Wheelerdelta is gereed, de koppeling met de overige VMS’en volgt snel.