Occasion-feest gaat ook in 2019 gewoon door; januari +4,3%

Na het occasion-recordjaar 2018 hebben de Nederlandse autobedrijven ook in januari van dit jaar weer hun handen vol gehad aan de occasion-afdeling. Aan eindgebruikers (ook wel B2C genoemd) werden afgelopen maand door de gezamenlijk autobedrijven 104.359 occasions verkocht, een toename van 4,3 procent ten opzichte van januari 2018 toen er 100.046 stuks genoteerd werden. In geen enkel voorgaand jaar […]

Occasion-feest gaat ook in 2019 gewoon door; januari +4,3%

Na het occasion-recordjaar 2018 hebben de Nederlandse autobedrijven ook in januari van dit jaar weer hun handen vol gehad aan de occasion-afdeling. Aan eindgebruikers (ook wel B2C genoemd) werden afgelopen maand door de gezamenlijk autobedrijven 104.359 occasions verkocht, een toename van 4,3 procent ten opzichte van januari 2018 toen er 100.046 stuks genoteerd werden. In geen enkel voorgaand jaar werd ooit een hoger aantal occasions door autobedrijven verkocht in januari.

Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE/CARmonitor, bewerkt door onafhankelijk kennisbureau Aumacon. Particulieren (C2C) verkochten in januari 60.913 occasions aan elkaar, een jaar geleden waren dat in dezelfde maand nog 63.044 stuks, een afname van 3,4 procent. De professionele handel (B2B) verkocht in januari onderling 70.845 gebruikte auto’s tegenover 69.639 stuks in januari 2018, een bescheiden toename van 1,7 procent.

Volgens de jongste cijfers van internet-onderzoeker Autobiz is het aantal beschikbare occasions op internet in januari wat afgenomen; ten opzichte van midden december 2018 ging de voorraad met 1,0 procent omlaag, vergeleken met januari 2018 was die daling 1,8 procent. Midden januari kon de consument kiezen uit 460.530 geadverteerde (unieke) occasions bij de autobedrijven. Daartegenover werden 69.370 auto’s van particulieren op internet aangeboden; de meeste daarvan op internetsite Marktplaats.

Occasion-feest gaat ook in 2019 gewoon door; januari +4,3% - Automobielmanagement.nl

Occasion-feest gaat ook in 2019 gewoon door; januari +4,3%

Na het occasion-recordjaar 2018 hebben de Nederlandse autobedrijven ook in januari van dit jaar weer hun handen vol gehad aan de occasion-afdeling. Aan eindgebruikers (ook wel B2C genoemd) werden afgelopen maand door de gezamenlijk autobedrijven 104.359 occasions verkocht, een toename van 4,3 procent ten opzichte van januari 2018 toen er 100.046 stuks genoteerd werden. In geen enkel voorgaand jaar…

Occasion-feest gaat ook in 2019 gewoon door; januari +4,3%

Na het occasion-recordjaar 2018 hebben de Nederlandse autobedrijven ook in januari van dit jaar weer hun handen vol gehad aan de occasion-afdeling. Aan eindgebruikers (ook wel B2C genoemd) werden afgelopen maand door de gezamenlijk autobedrijven 104.359 occasions verkocht, een toename van 4,3 procent ten opzichte van januari 2018 toen er 100.046 stuks genoteerd werden. In geen enkel voorgaand jaar werd ooit een hoger aantal occasions door autobedrijven verkocht in januari.

Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE/CARmonitor, bewerkt door onafhankelijk kennisbureau Aumacon. Particulieren (C2C) verkochten in januari 60.913 occasions aan elkaar, een jaar geleden waren dat in dezelfde maand nog 63.044 stuks, een afname van 3,4 procent. De professionele handel (B2B) verkocht in januari onderling 70.845 gebruikte auto’s tegenover 69.639 stuks in januari 2018, een bescheiden toename van 1,7 procent.

Volgens de jongste cijfers van internet-onderzoeker Autobiz is het aantal beschikbare occasions op internet in januari wat afgenomen; ten opzichte van midden december 2018 ging de voorraad met 1,0 procent omlaag, vergeleken met januari 2018 was die daling 1,8 procent. Midden januari kon de consument kiezen uit 460.530 geadverteerde (unieke) occasions bij de autobedrijven. Daartegenover werden 69.370 auto’s van particulieren op internet aangeboden; de meeste daarvan op internetsite Marktplaats.