Aan eindgebruikers (B2C) werden afgelopen maand 98.117 occasions verkocht, een toename van 6,9 procent ten opzichte van februari 2018 toen er 91.791 stuks genoteerd werden. Er werden in geen enkel voorgaand jaar in februari meer occasions door autobedrijven verkocht.

Over de eerste twee maanden gezien staat het aantal verkochte B2C-occasions nu op 202.476 stuks, vorig jaar ging het in dezelfde periode om 191.837 stuks, een stijging van 5,5 procent. Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE/CARmonitor, bewerkt door onafhankelijk kennisbureau Aumacon.

Particulieren (C2C) verkochten in februari 53.861 occasions aan elkaar, een jaar geleden waren dat in dezelfde maand nog 53.640 stuks, een toename van 0,4 procent. Na twee maanden staat de C2C-teller op 114.774 stuks tegenover 116.684 in dezelfde periode van 2018 – een daling van 1,6 procent.

De professionele handel (B2B) verkocht in februari onderling 66.188 gebruikte auto’s tegenover 64.146 stuks in februari 2018, een toename van 3,2 procent. Na twee maanden staat in dit marktsegment de teller op 137.033 stuks tegenover 133.785 in dezelfde periode van 2018 – een stijging van 1,6 procent.