Spoticar heeft een eigen website en krijgt ook afzonderlijke verkooppunten. Het nieuwe label komt in de plaats van acht bestaande merken of namen voor de handel in tweedehands auto’s. Uitzondering daarop is het occasionlabel ‘DS Certified’ wat gewoon zal blijven bestaan.

In Nederland wordt Spoticar vanaf eind 2019, begin 2020 uitgerold, heeft Ellis Blasé, manager PR, Sponsoring & Corporate Communication van Peugeot NL, desgevraagd laten weten.

Verdere details over wat Spoticar in ons land gaat betekenen zijn op dit moment nog niet bekend. PSA heeft als doel tegen 2021 jaarlijks een miljoen tweedehands auto’s te verkopen. Momenteel ligt dat aantal nog rond de 800.000. Om het traject voor particuliere klanten en bedrijven makkelijker te maken, gebeurt dat voortaan onder één label. Daarbij gaat Spoticar daarbij een ‘niet goed geld terug’ garantie bieden, maar dan wel binnen vijf dagen na aankoop of 1.000 kilometer, blijkt uit de uitleg van PSA. De aan te bieden auto’s van Peugeot, Citroën en Opel/Vauxhall worden geselecteerd, beoordeeld en voorbereid door specialisten binnen het eigen netwerk. Dat gebeurt behalve in ons land ook in Duitsland, Oostenrijk, België, Spanje, Frankrijk, Italië, Polen, Portugal, Groot-Brittannië en Zwitserland.