Driving Business Remarketing stond dit jaar in het teken van ‘Rendement met meer kennis’, en ging in op de laatste finesses van de occasionhandel. Waar liggen de kansen en mogelijkheden om in dit belangrijke en lang onderschatte segment serieus geld te verdienen?

Automobiel Management had een aantal specialisten uitgenodigd die ieder op hun gebied aan de top staan en een update gaven over verschillende onderwerpen. Tijdens het Driving Business Remarketing event werd natuurlijk ook het Nationaal Occasion Onderzoek 2019 gepresenteerd, in samenwerking met VWE. Iedere bezoeker kreeg de resultaten mee naar huis.

Het Nationaal Occasion Onderzoek (NOO) 2019 toont aan dat EV’s ook op de occasionmarkt populair worden. Niet alleen de verkopen van gebruikte EV’s verdubbelden in 2018, maar ook de statijd van EV’s daalde sterk. De import van gebruikte personenauto’s is met 14,9% naar een recordaantal van 227.200 occasions gestegen. De teruglopende export van de afgelopen jaren is eindelijk ten einde gekomen. Mede door de toenemende voorraden in ons land, is de export van occasions met maar liefst 12% gegroeid.

Alle onderzoeksresultaten vindt u terug in het Nationaal Occasion Onderzoek 2019. In het bomvolle programma zat verder nog de uitverkiezing van de ‘Occasion van het Jaar 2019’. In navolging van de Mazda CX-5 vorig jaar ging ditmaal de prijs naar Volkswagen met de Polo.

Het hele event werd vakkundig ‘aan elkaar gepraat’ door dagvoorzitter Gwen Jansen. Uiteraard werden de gasten niet met een lege maag naar huis gestuurd, want er was een netwerkborrel en walking dinner.

Bekijk de foto’s van het congres op de Facebook pagina van Automobiel Management.