ViaBovag.nl introduceert betalen per lead

ViaBOVAG.nl komt met een nieuw tariefmodel voor haar occasionwebsite: pay per lead. Autobedrijven adverteren onbeperkt voor een laag vast maandbedrag en betalen vervolgens alleen als een lead ook een verkoopkans oplevert.

ViaBovag.nl introduceert betalen per lead

Volgens de Bovag is de verkoopsite het eerste portaal in Nederland dat betalen per lead* invoert.

“Pay per lead is een veel eerlijker tariefmodel voor autobedrijven, want zij betalen alleen voor de geleverde waarde en zitten niet vast aan hoge advertentiekosten”, licht directeur Wouter van Kesteren toe. “Ons uitgangspunt is dat occasionadvertenties ook daadwerkelijk iets moeten opleveren. ViaBOVAG.nl is verantwoordelijk voor kwalitatief goede leads die autobedrijven helpen om hun occasions te verkopen en laat zich daar nu dus ook op afrekenen. Dat legt de druk bij ons, als occasionwebsite. Dat vinden we wel zo fair richting Bovag-leden.”

De occasionsite heeft inmiddels ruim 30.000 bezoeken per dag en 80.000 advertenties van 2.200 verschillende autobedrijven.

*Een lead is een actie waarin de consument contact zoekt met de adverteerder. Dit kan zijn door het bezoeken van de adverteerderswebsite, het sturen van een mail of rechtstreeks bellen. Alleen de zogeheten harde leads worden in rekening gebracht. Harde leads zijn situaties waarin een adverteerder direct in contact komt met de klant (telefoongesprek) of dat u de contactgegevens van de klant ontvangt (telefoonnummer en/of e-mailadres).

ViaBovag.nl introduceert betalen per lead - Automobielmanagement.nl

ViaBovag.nl introduceert betalen per lead

ViaBOVAG.nl komt met een nieuw tariefmodel voor haar occasionwebsite: pay per lead. Autobedrijven adverteren onbeperkt voor een laag vast maandbedrag en betalen vervolgens alleen als een lead ook een verkoopkans oplevert.

ViaBovag.nl introduceert betalen per lead

Volgens de Bovag is de verkoopsite het eerste portaal in Nederland dat betalen per lead* invoert.

“Pay per lead is een veel eerlijker tariefmodel voor autobedrijven, want zij betalen alleen voor de geleverde waarde en zitten niet vast aan hoge advertentiekosten”, licht directeur Wouter van Kesteren toe. “Ons uitgangspunt is dat occasionadvertenties ook daadwerkelijk iets moeten opleveren. ViaBOVAG.nl is verantwoordelijk voor kwalitatief goede leads die autobedrijven helpen om hun occasions te verkopen en laat zich daar nu dus ook op afrekenen. Dat legt de druk bij ons, als occasionwebsite. Dat vinden we wel zo fair richting Bovag-leden.”

De occasionsite heeft inmiddels ruim 30.000 bezoeken per dag en 80.000 advertenties van 2.200 verschillende autobedrijven.

*Een lead is een actie waarin de consument contact zoekt met de adverteerder. Dit kan zijn door het bezoeken van de adverteerderswebsite, het sturen van een mail of rechtstreeks bellen. Alleen de zogeheten harde leads worden in rekening gebracht. Harde leads zijn situaties waarin een adverteerder direct in contact komt met de klant (telefoongesprek) of dat u de contactgegevens van de klant ontvangt (telefoonnummer en/of e-mailadres).