Dankzij een samenwerking met CarGarantie biedt brancheorganisatie VASS haar leden ‘een hoogwaardig garantieproduct dat niet alleen een solide verkoops- en kwaliteitsargument vormt, maar de klant ook op lange termijn bindt,’ laat de verzekeraar in een verklaring weten. Het autobedrijf heeft keuze uit drie garantieformules. Naast twee verschillende modules is er een volledige garantie, die alle elektronische en mechanische componenten dekt. Typische slijtageonderdelen (banden enz.) blijven echter uitgesloten. Bovendien kan de klant tijdens de volledige looptijd van de garantie rekenen op pechservice in heel Europa.

Looptijd

De looptijd van de VASS-garantieproducten bedraagt 6, 12 of 24 maanden naar keuze. Is het voertuig bij het afsluiten van de garantie niet ouder dan vijf tot zeven jaar en staat er hooguit 100.000 tot 150.000 kilometer op de teller, dan kan een volledige garantie voor 24 of 6 tot 12 maanden worden afgesloten. Voor auto’s van 7 tot 10 jaar oud kan afhankelijk van de ouderdom en de tellerstand voor een van beide modules worden gekozen. Ook de modulegarantie beschermt de klant 6, 12 of 24 maanden.

Uitgebreide bescherming

Bij een defect neemt CarGarantie de loon- en materiaalkosten voor het volle pond voor haar rekening, ook als het voertuig meermaals een defect vertoont. ‘Pas wanneer de teller de kaap van de 100.000 kilometer rondt, betaalt de klant een deel van de materiaalkosten in verhouding tot het aantal afgelegde kilometer’. De garantie is gebonden aan het voertuig en kan bij verandering van eigenaar binnen de looptijd van de garantie worden overgedragen. Bovendien geldt deze garantie voor vakantie- en zakenreizen binnen heel Europa.