CarSelexy biedt ex-dealers eerste hulp bij lege showrooms

brand story

Zonder merkdealerschap komt een abrupt einde aan de constante stroom demo-auto’s, inruilers en jonge occasions. Dat in een tijd dat populaire occasions uiterst gewild én schaars zijn. CarSelexy helpt (ex)merkdealers en universelen met de aanvoer van maximaal 24 maanden jonge auto’s, voorraadfinanciering en ondersteuning.

Al 14 automotive ondernemers hebben zich aangesloten bij CarSelexy en 7 andere ondernemers zitten in de beslissende fase, maar directeur Onno Dekker wil meer. Om CarSelexy landelijk echt goed neer te kunnen zetten zijn meer partners nodig. “We zoeken naar lokale helden, ondernemers met een, twee of maximaal drie vestigingen die volumes willen draaien”, schetst de voormalig netwerkmanager van Chevrolet Nederland. “Denk aan bedrijven die 250 occasions of meer per jaar verkopen of willen verkopen. Ondernemen met ambitie is belangrijk voor ons!” Ideale kandidaten zijn ex-dealers van bijvoorbeeld Hyundai, Mitsubishi en Fiat, mét een showroom.

Drietrapsraket

Samenwerken met CarSelexy geeft toegang tot een waardevolle drietrapsraket. Als eerste is via groothandel en import/export dienstverlener VDS Automotive Group een constante stroom courante en jonge occasions beschikbaar. Rode draad is kwaliteit (maximaal 250 euro gebruiksschade) en een levertijd van maximaal twee weken. Dekker: “We bieden veelal auto’s aan van volumemerken uit het B-, C- en SUV-segment, maar ook steeds vaker exemplaren van premiummerken als Audi, Volvo en BMW.”

Voorraadfinanciering

De tweede meerwaarde is het bieden van een voorraadfinanciering. CarSelexy heeft veel tijd en energie gestoken in het verkrijgen van voorraadfinanciering. “We werken samen met Findio voor Auto, een onderdeel van Ribank.” Door deze samenwerking wordt een fikse barrière weggenomen, want cashflow is altijd een uitdaging in autoland. “Niet kunnen financieren van de handelsvoorraad, betekent voor individuele autobedrijven bijna altijd een streep door de ambitie om meer occasions te verkopen.” Illustratief is dat CarSelexy meerdere jaren nodig had om op dit vlak een partner te vinden die het spel snapt. “Nu we met Findio voor Auto die partner hebben gevonden, is het alle inspanningen meer dan waard geweest.”

Marketing en sales

Een derde en belangrijke pijler is ondersteuning op het gebied van marketing en sales. “CarSelexy positioneren we als merk dat staat voor jonge kwaliteitsoccasions. Van een ondernemer wordt verwacht dat hij tenminste een deel van zijn pand en een deel van zijn showroom presenteert in CarSelexy huisstijl. De investeringen voor de ondernemer zijn daarbij overigens heel vriendelijk.” Voor nieuwe deelnemers ligt ook een promotiedraaiboek klaar om de lokale markt te enthousiasmeren over CarSelexy. “A la carte kunnen persberichten, advertenties en andere marketingmiddelen worden gekozen.” Naast het monitoren van de CarSelexy verkopen, wordt per ondernemer ook ingezoomd op de overige occasionvoorraad. “We gebruiken Indicata (van Autorola) om prijzen, sta-dagen, assortiment en kwaliteit tegen het licht te houden. Zo willen we als CarSelexy iedere partner een boost geven.”

Dit artikel is verschenen in de AM Oliebollenspecial 2020.

Reageren
500 tekens over
CarSelexy biedt ex-dealers eerste hulp bij lege showrooms - Automobielmanagement.nl

CarSelexy biedt ex-dealers eerste hulp bij lege showrooms

brand story

Zonder merkdealerschap komt een abrupt einde aan de constante stroom demo-auto’s, inruilers en jonge occasions. Dat in een tijd dat populaire occasions uiterst gewild én schaars zijn. CarSelexy helpt (ex)merkdealers en universelen met de aanvoer van maximaal 24 maanden jonge auto’s, voorraadfinanciering en ondersteuning.

Al 14 automotive ondernemers hebben zich aangesloten bij CarSelexy en 7 andere ondernemers zitten in de beslissende fase, maar directeur Onno Dekker wil meer. Om CarSelexy landelijk echt goed neer te kunnen zetten zijn meer partners nodig. “We zoeken naar lokale helden, ondernemers met een, twee of maximaal drie vestigingen die volumes willen draaien”, schetst de voormalig netwerkmanager van Chevrolet Nederland. “Denk aan bedrijven die 250 occasions of meer per jaar verkopen of willen verkopen. Ondernemen met ambitie is belangrijk voor ons!” Ideale kandidaten zijn ex-dealers van bijvoorbeeld Hyundai, Mitsubishi en Fiat, mét een showroom.

Drietrapsraket

Samenwerken met CarSelexy geeft toegang tot een waardevolle drietrapsraket. Als eerste is via groothandel en import/export dienstverlener VDS Automotive Group een constante stroom courante en jonge occasions beschikbaar. Rode draad is kwaliteit (maximaal 250 euro gebruiksschade) en een levertijd van maximaal twee weken. Dekker: “We bieden veelal auto’s aan van volumemerken uit het B-, C- en SUV-segment, maar ook steeds vaker exemplaren van premiummerken als Audi, Volvo en BMW.”

Voorraadfinanciering

De tweede meerwaarde is het bieden van een voorraadfinanciering. CarSelexy heeft veel tijd en energie gestoken in het verkrijgen van voorraadfinanciering. “We werken samen met Findio voor Auto, een onderdeel van Ribank.” Door deze samenwerking wordt een fikse barrière weggenomen, want cashflow is altijd een uitdaging in autoland. “Niet kunnen financieren van de handelsvoorraad, betekent voor individuele autobedrijven bijna altijd een streep door de ambitie om meer occasions te verkopen.” Illustratief is dat CarSelexy meerdere jaren nodig had om op dit vlak een partner te vinden die het spel snapt. “Nu we met Findio voor Auto die partner hebben gevonden, is het alle inspanningen meer dan waard geweest.”

Marketing en sales

Een derde en belangrijke pijler is ondersteuning op het gebied van marketing en sales. “CarSelexy positioneren we als merk dat staat voor jonge kwaliteitsoccasions. Van een ondernemer wordt verwacht dat hij tenminste een deel van zijn pand en een deel van zijn showroom presenteert in CarSelexy huisstijl. De investeringen voor de ondernemer zijn daarbij overigens heel vriendelijk.” Voor nieuwe deelnemers ligt ook een promotiedraaiboek klaar om de lokale markt te enthousiasmeren over CarSelexy. “A la carte kunnen persberichten, advertenties en andere marketingmiddelen worden gekozen.” Naast het monitoren van de CarSelexy verkopen, wordt per ondernemer ook ingezoomd op de overige occasionvoorraad. “We gebruiken Indicata (van Autorola) om prijzen, sta-dagen, assortiment en kwaliteit tegen het licht te houden. Zo willen we als CarSelexy iedere partner een boost geven.”

Dit artikel is verschenen in de AM Oliebollenspecial 2020.

Reageren
500 tekens over