AVN Remarketing: zo houdt u uw data veilig

brand story

Miljoenen Nederlanders zagen in maart 2021 hun gegevens op straat belanden toen er een datalek plaatsvond bij het RDC. Sinds de wet AVG waant men zich veiliger dan eigenlijk zou moeten. In een wereld waarin data-verwerkers broodnodig zijn in onze zakelijke processen is het belangrijk om na te denken over de mogelijke risico’s.

Criminelen willen maar al te graag dit soort databatches kopen om hun potentiële slachtoffers op voorhand te kunnen profileren. Consumenten en bedrijven worden hierdoor gericht benaderd. Met voldoende datapoints kan iedereen het slachtoffer worden van dit soort malafide praktijken. Data is cruciaal om vooruit te denken, maar hoe zorgen we ervoor dat onze data veilig opgeslagen wordt en niet voor het oprapen ligt voor criminelen? AVN Remarketing verzamelde 5 tips om problemen voor te zijn.

1. Partners

Weet met wie u samenwerkt. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lijkt op korte termijn een goed idee, maar kan u duur komen te staan. Zorg ervoor dat hostingleveranciers de juiste certificaten bezitten en daarmee de nodige veiligheid waarborgen. Zorg er daarnaast voor dat tijdens de ontwikkeling van platformen en applicaties goed wordt nagedacht over de beveiliging. Een voorbeeld is het certificaat dat AVN Remarketing biedt. Dit voldoet aan alle ISO-normeringen, in tegenstelling tot wat gangbaar is in de huidige markt. Vooruitlopen voorkomt problemen. Vergrendel uw data dan ook goed, net zoals u dat doet met de deur van uw bedrijfspand.

2. Maak duidelijke afspraken met klanten

Kaart duidelijk af wie de verwerkingsverantwoordelijke is en wie de gegevensverwerker is. De verwerkingsverantwoordelijke bepaalt de doeleinden waarvoor en de middelen waarmee persoonsgegevens worden verwerkt. De gegevensverwerker verwerkt de gegevens namens deze verwerkingsverantwoordelijke. In de situatie van het RDC kwam naar voren dat er 10 jaar oude gegevens bij criminelen terecht konden komen, omdat deze nooit verwijderd waren. Het RDC is een gegevensverwerker, maar geen verantwoordelijke. Zorg ervoor dat u in beeld heeft waar uw data allemaal opgeslagen wordt en dat bij het aangaan van een samenwerking duidelijk afgesproken wordt wie waar verantwoordelijk voor is.

3. Wachtwoordbeleid

Maak een intern, maar ook een extern wachtwoordbeleid. Er is niks zo knullig als een inbraak waar de sleutel al in het slot zat. Dit geldt ook voor slingerende of gemakkelijke wachtwoorden. Mensen zijn nu eenmaal geneigd om hetzelfde wachtwoord op verschillende plekken te gebruiken. Zorg er daarom voor dat gebruikers, maar ook werknemers periodiek hun wachtwoord moeten wijzigen.

4. Up-to-date houden

Zorg ervoor dat er duidelijk en transparant beheer is. Updates zijn steeds vaker nodig omdat criminelen continu nieuwe manieren proberen te vinden om bij uw data te komen. Er worden dagelijks lekken gedicht, waar een 24-uurs monitoring voor nodig is. Daarmee bent u de problemen voor en kunt u met een gerust hart doorontwikkelen. Door goed onderhoud wapent u zich beter tegen kwaadwillende indringers en zorgt u ervoor dat uw proces niet zomaar stil komt te liggen. Besluit dus minder vaak om een update uit te stellen en zorg daarmee voor een betere beveiliging.

5. Testen

Om zeker te weten of alles in orde is, is het belangrijk om periodiek te testen. U test hierbij de mate van veiligheid, het uithoudingsvermogen van uw systemen, maar ook of interne processen worden nageleefd. Door zelf de aanval uit te voeren, kan men in een gecontroleerde omgeving de zwakheden van het systeem uitlichten. Hiermee bent u niet alleen de criminelen voor, maar heeft u voor uzelf ook meteen korte termijn doelstellingen gedefinieerd waarmee u vooruit kunt.
Afgezien van bovenstaande tips heeft AVN Remarketing alles in huis om uw proces de veiligheid te garanderen die het verdient. Jarenlange ervaring in het bouwen van platformen en applicaties heeft ervoor gezorgd dat wij de enige totaaloplossing blijven in de markt. Zowel uw einde contract proces, uw workflow en poolbeheer makkelijker maken als de veiligheid op orde hebben? AVN Remarketing legt u graag uit hoe we dat voor u doen.

Over AVN

AVN Remarketing is onderdeel van de AVN Group. Bij de AVN Group staat ontzorgen centraal. Wij zijn uw ideale partner op de digitale snelweg en brengen uw proces naar een hoger niveau. Met bijna 20 jaar ervaring in verschillende disciplines, streven wij dagelijks naar custom made oplossingen waardoor u vooruit blijft kunnen. Doordat de diensten van AutoInspectie.nl en Autoveiling.nl en de applicaties en platformen van AVN Remarketing samenkomen bij de AVN Group, zijn fleetowners, leasemaatschappijen en autobedrijven altijd aan het juiste adres. Als partner plukt u de vruchten vanaf de eerste dag en bent u over 10 jaar nog steeds relevant. De AVN Group heeft een duidelijke boodschap, zonder gedoe.

AVN Remarketing: zo houdt u uw data veilig - Automobielmanagement.nl

AVN Remarketing: zo houdt u uw data veilig

brand story

Miljoenen Nederlanders zagen in maart 2021 hun gegevens op straat belanden toen er een datalek plaatsvond bij het RDC. Sinds de wet AVG waant men zich veiliger dan eigenlijk zou moeten. In een wereld waarin data-verwerkers broodnodig zijn in onze zakelijke processen is het belangrijk om na te denken over de mogelijke risico’s.

Criminelen willen maar al te graag dit soort databatches kopen om hun potentiële slachtoffers op voorhand te kunnen profileren. Consumenten en bedrijven worden hierdoor gericht benaderd. Met voldoende datapoints kan iedereen het slachtoffer worden van dit soort malafide praktijken. Data is cruciaal om vooruit te denken, maar hoe zorgen we ervoor dat onze data veilig opgeslagen wordt en niet voor het oprapen ligt voor criminelen? AVN Remarketing verzamelde 5 tips om problemen voor te zijn.

1. Partners

Weet met wie u samenwerkt. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lijkt op korte termijn een goed idee, maar kan u duur komen te staan. Zorg ervoor dat hostingleveranciers de juiste certificaten bezitten en daarmee de nodige veiligheid waarborgen. Zorg er daarnaast voor dat tijdens de ontwikkeling van platformen en applicaties goed wordt nagedacht over de beveiliging. Een voorbeeld is het certificaat dat AVN Remarketing biedt. Dit voldoet aan alle ISO-normeringen, in tegenstelling tot wat gangbaar is in de huidige markt. Vooruitlopen voorkomt problemen. Vergrendel uw data dan ook goed, net zoals u dat doet met de deur van uw bedrijfspand.

2. Maak duidelijke afspraken met klanten

Kaart duidelijk af wie de verwerkingsverantwoordelijke is en wie de gegevensverwerker is. De verwerkingsverantwoordelijke bepaalt de doeleinden waarvoor en de middelen waarmee persoonsgegevens worden verwerkt. De gegevensverwerker verwerkt de gegevens namens deze verwerkingsverantwoordelijke. In de situatie van het RDC kwam naar voren dat er 10 jaar oude gegevens bij criminelen terecht konden komen, omdat deze nooit verwijderd waren. Het RDC is een gegevensverwerker, maar geen verantwoordelijke. Zorg ervoor dat u in beeld heeft waar uw data allemaal opgeslagen wordt en dat bij het aangaan van een samenwerking duidelijk afgesproken wordt wie waar verantwoordelijk voor is.

3. Wachtwoordbeleid

Maak een intern, maar ook een extern wachtwoordbeleid. Er is niks zo knullig als een inbraak waar de sleutel al in het slot zat. Dit geldt ook voor slingerende of gemakkelijke wachtwoorden. Mensen zijn nu eenmaal geneigd om hetzelfde wachtwoord op verschillende plekken te gebruiken. Zorg er daarom voor dat gebruikers, maar ook werknemers periodiek hun wachtwoord moeten wijzigen.

4. Up-to-date houden

Zorg ervoor dat er duidelijk en transparant beheer is. Updates zijn steeds vaker nodig omdat criminelen continu nieuwe manieren proberen te vinden om bij uw data te komen. Er worden dagelijks lekken gedicht, waar een 24-uurs monitoring voor nodig is. Daarmee bent u de problemen voor en kunt u met een gerust hart doorontwikkelen. Door goed onderhoud wapent u zich beter tegen kwaadwillende indringers en zorgt u ervoor dat uw proces niet zomaar stil komt te liggen. Besluit dus minder vaak om een update uit te stellen en zorg daarmee voor een betere beveiliging.

5. Testen

Om zeker te weten of alles in orde is, is het belangrijk om periodiek te testen. U test hierbij de mate van veiligheid, het uithoudingsvermogen van uw systemen, maar ook of interne processen worden nageleefd. Door zelf de aanval uit te voeren, kan men in een gecontroleerde omgeving de zwakheden van het systeem uitlichten. Hiermee bent u niet alleen de criminelen voor, maar heeft u voor uzelf ook meteen korte termijn doelstellingen gedefinieerd waarmee u vooruit kunt.
Afgezien van bovenstaande tips heeft AVN Remarketing alles in huis om uw proces de veiligheid te garanderen die het verdient. Jarenlange ervaring in het bouwen van platformen en applicaties heeft ervoor gezorgd dat wij de enige totaaloplossing blijven in de markt. Zowel uw einde contract proces, uw workflow en poolbeheer makkelijker maken als de veiligheid op orde hebben? AVN Remarketing legt u graag uit hoe we dat voor u doen.

Over AVN

AVN Remarketing is onderdeel van de AVN Group. Bij de AVN Group staat ontzorgen centraal. Wij zijn uw ideale partner op de digitale snelweg en brengen uw proces naar een hoger niveau. Met bijna 20 jaar ervaring in verschillende disciplines, streven wij dagelijks naar custom made oplossingen waardoor u vooruit blijft kunnen. Doordat de diensten van AutoInspectie.nl en Autoveiling.nl en de applicaties en platformen van AVN Remarketing samenkomen bij de AVN Group, zijn fleetowners, leasemaatschappijen en autobedrijven altijd aan het juiste adres. Als partner plukt u de vruchten vanaf de eerste dag en bent u over 10 jaar nog steeds relevant. De AVN Group heeft een duidelijke boodschap, zonder gedoe.