CarNext is tegelijk een exclusief langetermijnservicecontract aangegaan met LeasePlan waardoor het gegarandeerd is van jaarlijks rond de 300.000 gebruikte auto’s voor de verkoop via haar B2C en B2B marktplaatsen. Afgelopen jaar verkocht het bedrijf in 22 landen 40.000 auto’s aan consumenten en 200.000 aan de zakelijke markt. Die vertegenwoordigden een bruto handelswaarde van 2,5 miljard euro.
Inkoop versnellen
Als een zelfstandig bedrijf met sterke financiële steun wil CarNext de inkoop van voertuigen versnellen en haar aanbod in heel Europa versterken. Die expansie is vooral gericht op de consumentenmarkt. Afgelopen jaar kon het bedrijf bijvoorbeeld in Frankrijk het volume al verdrievoudigen. Voor de komende tijd staat vooral Duitsland op het plan met onder meer de ontwikkeling van een verdere infrastructuur en het opbouwen van het merk.
Groeistrategie
Directeur Maarten van Neerven: “Met de steun van onze investeerders verkeert CarNext nu in een nog sterkere positie om haar groeistrategie in Europa te versnellen. Post-covid willen meer mensen dan ooit hun volgende gebruikte auto online kopen en wij hebben daar de auto’s en de technologie voor.’’
Lees ook:
CarNext: autobezit wordt populairder