Koopman Logistics: ‘Snelheid en flexibiliteit is key bij remarketing’

brand story

In autoland zijn grote verschuivingen gaande. Denk aan elektrificatie, thuiswerken en online autoverkoop. Door de omloopsnelheid hoog te houden kan de marge worden bewaakt. Koopman Logistics is hierbij dé remarketingpartner voor dealers, importeurs, verhuurders en leasemaatschappijen.

“Iedere dag dat een auto onnodig stilstaat, betekent dat het geld een dag langer vaststaat”, schetst Mark van der Lingen, sales director automotive van Koopman. “In de vorm van een nieuwe auto die afgeleverd moet worden, maar ook een occasion of poolauto die moet worden verkocht.”

Ketenregisseur

Koopman Logistics, opgericht in 1923, is van autotransporteur doorgegroeid tot ketenregisseur. Inclusief het versnellen van het complete of gedeeltelijke remarketingtraject. Kwaliteiten die de komende jaren waardevoller zullen worden, denkt de sales director automotive. “Neem de opkomst van online verkoop. Dit vraagt om een heel andere invulling van rijklaarmaken, aflevering, maar ook van het ophalen en verkoopklaar maken van inruilauto’s. Onze organisatie is ingericht op het goed en snel verwerken van grote aantallen auto’s.”

Goede foto’s

Koopman Logistics verzorgt haar remarketingactiviteiten vanuit drie locaties: Amsterdam, Born en Putten. De klanten kunnen à la carte de diensten kiezen. Ophalen of afleveren van voertuigen, verkoopklaar maken, onderhoud, smartrepair, APK, maar ook professionele fotografie, enzovoort. “Met echt goede foto’s wordt online verkoop mogelijk”, benadrukt Mark van der Lingen. Kiezen voor Koopman Logistics betekent bovendien ook grip op de kosten: “Alleen als je handel hebt, dan betaal je een bedrag per auto. Zo kun je de eigen organisatie lean en mean houden.”

Dit artikel verscheen in het thema Remarketing/Occasions van AM juni 2021.

Wil je ook adverteren bij AM ? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Koopman Logistics: ‘Snelheid en flexibiliteit is key bij remarketing’ - Automobielmanagement.nl

Koopman Logistics: ‘Snelheid en flexibiliteit is key bij remarketing’

brand story

In autoland zijn grote verschuivingen gaande. Denk aan elektrificatie, thuiswerken en online autoverkoop. Door de omloopsnelheid hoog te houden kan de marge worden bewaakt. Koopman Logistics is hierbij dé remarketingpartner voor dealers, importeurs, verhuurders en leasemaatschappijen.

“Iedere dag dat een auto onnodig stilstaat, betekent dat het geld een dag langer vaststaat”, schetst Mark van der Lingen, sales director automotive van Koopman. “In de vorm van een nieuwe auto die afgeleverd moet worden, maar ook een occasion of poolauto die moet worden verkocht.”

Ketenregisseur

Koopman Logistics, opgericht in 1923, is van autotransporteur doorgegroeid tot ketenregisseur. Inclusief het versnellen van het complete of gedeeltelijke remarketingtraject. Kwaliteiten die de komende jaren waardevoller zullen worden, denkt de sales director automotive. “Neem de opkomst van online verkoop. Dit vraagt om een heel andere invulling van rijklaarmaken, aflevering, maar ook van het ophalen en verkoopklaar maken van inruilauto’s. Onze organisatie is ingericht op het goed en snel verwerken van grote aantallen auto’s.”

Goede foto’s

Koopman Logistics verzorgt haar remarketingactiviteiten vanuit drie locaties: Amsterdam, Born en Putten. De klanten kunnen à la carte de diensten kiezen. Ophalen of afleveren van voertuigen, verkoopklaar maken, onderhoud, smartrepair, APK, maar ook professionele fotografie, enzovoort. “Met echt goede foto’s wordt online verkoop mogelijk”, benadrukt Mark van der Lingen. Kiezen voor Koopman Logistics betekent bovendien ook grip op de kosten: “Alleen als je handel hebt, dan betaal je een bedrag per auto. Zo kun je de eigen organisatie lean en mean houden.”

Dit artikel verscheen in het thema Remarketing/Occasions van AM juni 2021.

Wil je ook adverteren bij AM ? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg