AutoScout24: 45 procent van de Nederlanders overweegt een elektrische of hybride auto

Uit een recent Europees onderzoek van AutoScout24 onder gebruikers blijkt dat ruim een derde van de ondervraagden als eerstvolgende auto een elektrische of hybride auto overweegt. In Nederland ligt dat percentage met 45 procent nog hoger.

In Duitsland, Oostenrijk en Italië overweegt 37 van de ondervraagden een elektrische of hybride auto te kopen, in België is dat 35 procent. Meer dan de helft (61 procent) van de ondervraagde Nederlanders zou wel graag meer informatie krijgen over elektrisch rijden, met name over de onderhoudskosten en de voor- en nadelen van elektrisch rijden. Ook heeft nog steeds meer dan de helft van de ondervraagden (54 procent) soms nog reserveringen wat het overstappen op elektrisch rijden betreft. EV’s worden gezien als te duur en niet geschikt voor dagelijks gebruik.

Subsidiepot

‘De subsidiepot voor nieuwe elektrische auto’s was in januari binnen een week alweer leeg. De aandacht van consumenten verschoof duidelijk naar de tweedehandsmarkt, want begin september raakte ook die subsidiepot leeg. In augustus van dit jaar bleek het elektrische aanbod op AutoScout24 met ongeveer 60 procent te zijn toegenomen ten opzichte van augustus vorig jaar’, meldt het occasionplatform.

Uitgebreid

Waar het aanbod vorig jaar augustus nog op 8.001 EV’s lag, was dit aanbod een jaar later alweer uitgebreid tot 12.616. Tesla blijft het meest gezochte merk op AutoScout24, gevolgd door Audi, Volkswagen, Renault en BMW. Als het gaat om populaire modellen, staat de Tesla Model S op nummer één. Ook de Audi e-Tron en Tesla Model 3 zijn zeer gewild. De Renault ZOE prijkt op de vierde plek en op plek vijf staat de Volkswagen Golf.

Lees ook:
Dorianne Richelle nieuwe Country Manager AutoScout24

AutoScout24: 45 procent van de Nederlanders overweegt een elektrische of hybride auto - Automobielmanagement.nl

AutoScout24: 45 procent van de Nederlanders overweegt een elektrische of hybride auto

Uit een recent Europees onderzoek van AutoScout24 onder gebruikers blijkt dat ruim een derde van de ondervraagden als eerstvolgende auto een elektrische of hybride auto overweegt. In Nederland ligt dat percentage met 45 procent nog hoger.

In Duitsland, Oostenrijk en Italië overweegt 37 van de ondervraagden een elektrische of hybride auto te kopen, in België is dat 35 procent. Meer dan de helft (61 procent) van de ondervraagde Nederlanders zou wel graag meer informatie krijgen over elektrisch rijden, met name over de onderhoudskosten en de voor- en nadelen van elektrisch rijden. Ook heeft nog steeds meer dan de helft van de ondervraagden (54 procent) soms nog reserveringen wat het overstappen op elektrisch rijden betreft. EV’s worden gezien als te duur en niet geschikt voor dagelijks gebruik.

Subsidiepot

‘De subsidiepot voor nieuwe elektrische auto’s was in januari binnen een week alweer leeg. De aandacht van consumenten verschoof duidelijk naar de tweedehandsmarkt, want begin september raakte ook die subsidiepot leeg. In augustus van dit jaar bleek het elektrische aanbod op AutoScout24 met ongeveer 60 procent te zijn toegenomen ten opzichte van augustus vorig jaar’, meldt het occasionplatform.

Uitgebreid

Waar het aanbod vorig jaar augustus nog op 8.001 EV’s lag, was dit aanbod een jaar later alweer uitgebreid tot 12.616. Tesla blijft het meest gezochte merk op AutoScout24, gevolgd door Audi, Volkswagen, Renault en BMW. Als het gaat om populaire modellen, staat de Tesla Model S op nummer één. Ook de Audi e-Tron en Tesla Model 3 zijn zeer gewild. De Renault ZOE prijkt op de vierde plek en op plek vijf staat de Volkswagen Golf.

Lees ook:
Dorianne Richelle nieuwe Country Manager AutoScout24