EuroStocks lanceert importmodule met Duitse mobile.de occasions

brand story

Wie had dat gedacht vorig jaar maart tijdens de eerste lockdown: een jaar later een groot tekort aan occasions. De levering van nieuwe auto’s is vertraagd door het chiptekort en de vraag naar occasions is toegenomen. Kopers zijn nog meer online gaan zoeken en inmiddels ook volledig online aan het kopen via verschillende websites.

De hedendaagse koper bepaalt tegenwoordig zelf precies wat hij of zij wil kopen. De tijd is voorbij dat je als verkoper in de showroom de klant kan overtuigen van die andere kleur of handgeschakeld in plaats van automaat.

Importpakketten

De laatste jaren zijn er steeds meer importwebsites gekomen. Websites die importpakketten bieden voor kopers die zelf in Duitsland hun auto kopen. En importwebsites die een groot aanbod tonen, inclusief import- en aankoopservice. De auto-importmarkt is in Nederland enorm gegroeid van gemiddeld 75.000 importauto’s per jaar in 2012 tot en met dit jaar weer een record import van ruim 300.000 auto’s.

Aankoopdienstverlening

De groei komt mede door importwebsites die volledige aankoopdienstverlening verzorgen. Kopers zoeken precies de auto uit die ze willen kopen, altijd uit het ruimste aanbod, omdat in Duitsland 1,5 miljoen auto’s te koop staan. Ter vergelijking, in Nederland staan ongeveer 300.000 occasions te koop. Zoek je een A5 Sportback, dan heb je in Duitsland vijf keer meer aanbod om uit te kiezen. Tot slot zijn deze importwebsites heel goed geworden in de customer journey van de klant. De (online) koper wordt van A tot Z volledig en naar wens begeleid. Hierdoor wordt in vol vertrouwen de auto gekocht en thuis afgeleverd.

Importmodule

Om op deze trend aan te sluiten heeft EuroStocks een importmodule ontwikkeld die voor elk autobedrijf eenvoudig te gebruiken is op haar eigen website. EuroStocks is sinds 2008 officieel partner van mobile.de om automatisch te adverteren exclusief BPM in het Duits en Engels. Nu biedt EuroStocks dus andersom de Duitse auto’s aan inclusief BPM op basis van CO² in het Nederlands. Je kan zelf de financiële marges bepalen bovenop de mobile.de prijs voor je importkosten zoals transport, RDW en kenteken. Naast de Nederlandse verkoopprijs kan je ook de financieringsprijs per maand tonen.

Extra marge

Doordat je veelal met een taxatierapport kan importeren, kan je voor jezelf of de klant de eerste extra marge verdienen. Door het Duitse aanbod op je website te tonen, kunnen kopers bij jou altijd vinden wat ze zoeken. De koper belt of mailt jou – en niet het autobedrijf in Duitsland. Als verkoper kun jij gemakkelijk zien welke auto bij welk autobedrijf op mobile.de te koop staat. Zo speel je in op de trend dat kopers zoeken wat ze willen kopen en jou het aankoop-, import- en aflevergedeelte laten verzorgen.

Geen particulieren

EuroStocks biedt de data van mobile.de aan met enkel Duitse autobedrijven, dus geen particulieren. In je Duitse voorraad module is het mogelijk alléén auto’s te tonen met garantie. Zo zal je via jouw eigen website nooit meer ‘nee’ hoeven te verkopen. Zelfs als klanten in de showroom binnenkomen, kan je samen met een kop koffie op je eigen website zoeken naar de geschikte uitvoering en prijs. En kijk je dus samen met de koper in je eigen winkel en niet op mobile.de of Autoscout24. De klant koopt vertrouwd bij jou, waarbij jij de deal regelt. Inclusief inruil, financiering en afleverpakket. Zo pak je twee vliegen in één klap. De klant gaat niet zelf ergens anders de auto kopen en je hebt zijn inruil terug in je winkel.

Ontzorgen

Kopers – lees goudzoekers – die denken zelf met import de laatste 500 euro te besparen, zul je ook nu niet kunnen bedienen. De grootste groep kopers echter zijn mensen die ontzorgt willen worden, geen verstand hebben van auto’s, kwaliteit, papieren of betalingen. Deze grootste groep wil je online laten zien dat ze bij jou ook welkom zijn.

EuroStocks lanceert importmodule met Duitse mobile.de occasions - Automobielmanagement.nl

EuroStocks lanceert importmodule met Duitse mobile.de occasions

brand story

Wie had dat gedacht vorig jaar maart tijdens de eerste lockdown: een jaar later een groot tekort aan occasions. De levering van nieuwe auto’s is vertraagd door het chiptekort en de vraag naar occasions is toegenomen. Kopers zijn nog meer online gaan zoeken en inmiddels ook volledig online aan het kopen via verschillende websites.

De hedendaagse koper bepaalt tegenwoordig zelf precies wat hij of zij wil kopen. De tijd is voorbij dat je als verkoper in de showroom de klant kan overtuigen van die andere kleur of handgeschakeld in plaats van automaat.

Importpakketten

De laatste jaren zijn er steeds meer importwebsites gekomen. Websites die importpakketten bieden voor kopers die zelf in Duitsland hun auto kopen. En importwebsites die een groot aanbod tonen, inclusief import- en aankoopservice. De auto-importmarkt is in Nederland enorm gegroeid van gemiddeld 75.000 importauto’s per jaar in 2012 tot en met dit jaar weer een record import van ruim 300.000 auto’s.

Aankoopdienstverlening

De groei komt mede door importwebsites die volledige aankoopdienstverlening verzorgen. Kopers zoeken precies de auto uit die ze willen kopen, altijd uit het ruimste aanbod, omdat in Duitsland 1,5 miljoen auto’s te koop staan. Ter vergelijking, in Nederland staan ongeveer 300.000 occasions te koop. Zoek je een A5 Sportback, dan heb je in Duitsland vijf keer meer aanbod om uit te kiezen. Tot slot zijn deze importwebsites heel goed geworden in de customer journey van de klant. De (online) koper wordt van A tot Z volledig en naar wens begeleid. Hierdoor wordt in vol vertrouwen de auto gekocht en thuis afgeleverd.

Importmodule

Om op deze trend aan te sluiten heeft EuroStocks een importmodule ontwikkeld die voor elk autobedrijf eenvoudig te gebruiken is op haar eigen website. EuroStocks is sinds 2008 officieel partner van mobile.de om automatisch te adverteren exclusief BPM in het Duits en Engels. Nu biedt EuroStocks dus andersom de Duitse auto’s aan inclusief BPM op basis van CO² in het Nederlands. Je kan zelf de financiële marges bepalen bovenop de mobile.de prijs voor je importkosten zoals transport, RDW en kenteken. Naast de Nederlandse verkoopprijs kan je ook de financieringsprijs per maand tonen.

Extra marge

Doordat je veelal met een taxatierapport kan importeren, kan je voor jezelf of de klant de eerste extra marge verdienen. Door het Duitse aanbod op je website te tonen, kunnen kopers bij jou altijd vinden wat ze zoeken. De koper belt of mailt jou – en niet het autobedrijf in Duitsland. Als verkoper kun jij gemakkelijk zien welke auto bij welk autobedrijf op mobile.de te koop staat. Zo speel je in op de trend dat kopers zoeken wat ze willen kopen en jou het aankoop-, import- en aflevergedeelte laten verzorgen.

Geen particulieren

EuroStocks biedt de data van mobile.de aan met enkel Duitse autobedrijven, dus geen particulieren. In je Duitse voorraad module is het mogelijk alléén auto’s te tonen met garantie. Zo zal je via jouw eigen website nooit meer ‘nee’ hoeven te verkopen. Zelfs als klanten in de showroom binnenkomen, kan je samen met een kop koffie op je eigen website zoeken naar de geschikte uitvoering en prijs. En kijk je dus samen met de koper in je eigen winkel en niet op mobile.de of Autoscout24. De klant koopt vertrouwd bij jou, waarbij jij de deal regelt. Inclusief inruil, financiering en afleverpakket. Zo pak je twee vliegen in één klap. De klant gaat niet zelf ergens anders de auto kopen en je hebt zijn inruil terug in je winkel.

Ontzorgen

Kopers – lees goudzoekers – die denken zelf met import de laatste 500 euro te besparen, zul je ook nu niet kunnen bedienen. De grootste groep kopers echter zijn mensen die ontzorgt willen worden, geen verstand hebben van auto’s, kwaliteit, papieren of betalingen. Deze grootste groep wil je online laten zien dat ze bij jou ook welkom zijn.