Het onderzoek onder 9000 autobedrijven in Europa laat verder zien dat in Nederland slechts 13 procent van de autobedrijven digitale tools gebruiken om hun inruilprijs te berekenen. Bijna de helft van de ondervraagden (47 procent) baseert hun schatting op de prijzen van vergelijkbare auto advertenties, 33 procent gebruikt hun persoonlijke ervaring aan de hand van de handelsgeschiedenis.

Price Indicator

Met de Price Indicator speelt Auto1 in op de geschetste uitdagingen van autobedrijven in Nederland, laat het bedrijf weten. ‘Alle voertuiggegevens worden binnen vijf minuten ingevoerd in de EVA-app of op de Auto1-website. Vervolgens krijgt de klant binnen enkele minuten een marktprijs voor de inruilers. Met de Price Indicator wil Auto1 autohandelaren meer zekerheid en flexibiliteit bieden.’

Lees ook:
Auto1 Groep maakt occasions zelf verkoopklaar

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding