Waardetaxaties: auto’s importeren loont nog steeds

brand story

Meer autobedrijven haalden afgelopen jaar hun auto’s uit het buitenland. In de eerste helft van 2021 steeg de import van gebruikte auto’s met bijna 80 procent. Het belangrijkste argument voor deze spectaculaire stijging? Het schaarse aanbod gebruikte auto’s in ons eigen land.

Aan het woord is Ruud Jansen, eigenaar-directeur van Waardetaxaties: “Deze enorme stijging heeft natuurlijk ook een connectie met de krapte in de chipproductie waardoor de uitlevering van nieuwe auto’s een vertraging heeft opgelopen. Het aantal taxaties dat ons team – van inmiddels 23 taxateurs- afgelopen jaar uitvoerde, overstijgt 16.000 taxaties. Zoveel waren het er nog nooit.”

Enorme importpiek in de zomer

Ruud vertelt openhartig dat het tijdens de zomerperiode soms piepte en kraakte in zijn organisatie: “Daarover zijn wij ook eerlijk geweest tegenover onze klanten, want eerlijkheid duurt het langst. Het opleveren van de taxatierapporten duurde soms langer dan de gebruikelijke drie dagen en dat zijn onze klanten niet van ons gewend. Om niet opnieuw tegen onze grenzen aan te lopen, hebben wij het aangedurfd ons team in 2021 uit te breiden met acht taxateurs. Deze mannen hebben allemaal een automotive achtergrond. Inmiddels loopt het verwerken van de taxaties weer als een geoliede machine.”

Waardetaxaties taxeert alle voertuigen

Ruud: “Waardetaxaties voert niet alleen bpm-taxaties uit. Om juist heel breed te taxeren binnen de voertuigbranche, is onze bewuste keus. Die veelzijdigheid maakt ons vak juist zo mooi! Onze taxateurs taxeren ook oldtimers, youngtimers, campers, custom cars, motoren en voeren WEV-taxaties uit. Wij hebben zelfs een taxateur die geregistreerd taxateur is voor het taxeren van tractoren. Het taxeren van tractoren zien wij als een niche en dat is het ook.”

Kennis delen

Ruud benoemt het delen van kennis binnen zijn organisatie een van de succesfactoren. Hij is ervan overtuigd dat het de efficiency vergroot, net zoals het vermogen om te innoveren. Bovendien leidt het tot betere beslissingen en het behouden van al bestaande kennis. Ook vergroot het de betrokkenheid van de medewerkers.

Focus op klanttevredenheid

Net zoals het delen van kennis benoemt Ruud het belang van focus op klanttevredenheid. “Wij creëren bewust een bedrijfscultuur waarbij de klant echt voorop staat. Om te weten of onze klanten echt tevreden zijn, monitoren wij door het onafhankelijke platform klantenvertellen.nl. De klanten die benaderd worden via dit platform zijn meestal nieuwe klanten. Om te onderzoeken wat er onder onze vaste klanten – die al langer dan een jaar klant zijn – leeft, hebben wij afgelopen jaar een uitgebreid klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder hen. Het loyaliteitscijfer van 9,1 betekent dat wij er in de ogen van de klant alles aan doen om de klant te behouden. Die hoge loyaliteitsscore is waar wij het voor doen.”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over
Waardetaxaties: auto’s importeren loont nog steeds - Automobielmanagement.nl

Waardetaxaties: auto’s importeren loont nog steeds

brand story

Meer autobedrijven haalden afgelopen jaar hun auto’s uit het buitenland. In de eerste helft van 2021 steeg de import van gebruikte auto’s met bijna 80 procent. Het belangrijkste argument voor deze spectaculaire stijging? Het schaarse aanbod gebruikte auto’s in ons eigen land.

Aan het woord is Ruud Jansen, eigenaar-directeur van Waardetaxaties: “Deze enorme stijging heeft natuurlijk ook een connectie met de krapte in de chipproductie waardoor de uitlevering van nieuwe auto’s een vertraging heeft opgelopen. Het aantal taxaties dat ons team – van inmiddels 23 taxateurs- afgelopen jaar uitvoerde, overstijgt 16.000 taxaties. Zoveel waren het er nog nooit.”

Enorme importpiek in de zomer

Ruud vertelt openhartig dat het tijdens de zomerperiode soms piepte en kraakte in zijn organisatie: “Daarover zijn wij ook eerlijk geweest tegenover onze klanten, want eerlijkheid duurt het langst. Het opleveren van de taxatierapporten duurde soms langer dan de gebruikelijke drie dagen en dat zijn onze klanten niet van ons gewend. Om niet opnieuw tegen onze grenzen aan te lopen, hebben wij het aangedurfd ons team in 2021 uit te breiden met acht taxateurs. Deze mannen hebben allemaal een automotive achtergrond. Inmiddels loopt het verwerken van de taxaties weer als een geoliede machine.”

Waardetaxaties taxeert alle voertuigen

Ruud: “Waardetaxaties voert niet alleen bpm-taxaties uit. Om juist heel breed te taxeren binnen de voertuigbranche, is onze bewuste keus. Die veelzijdigheid maakt ons vak juist zo mooi! Onze taxateurs taxeren ook oldtimers, youngtimers, campers, custom cars, motoren en voeren WEV-taxaties uit. Wij hebben zelfs een taxateur die geregistreerd taxateur is voor het taxeren van tractoren. Het taxeren van tractoren zien wij als een niche en dat is het ook.”

Kennis delen

Ruud benoemt het delen van kennis binnen zijn organisatie een van de succesfactoren. Hij is ervan overtuigd dat het de efficiency vergroot, net zoals het vermogen om te innoveren. Bovendien leidt het tot betere beslissingen en het behouden van al bestaande kennis. Ook vergroot het de betrokkenheid van de medewerkers.

Focus op klanttevredenheid

Net zoals het delen van kennis benoemt Ruud het belang van focus op klanttevredenheid. “Wij creëren bewust een bedrijfscultuur waarbij de klant echt voorop staat. Om te weten of onze klanten echt tevreden zijn, monitoren wij door het onafhankelijke platform klantenvertellen.nl. De klanten die benaderd worden via dit platform zijn meestal nieuwe klanten. Om te onderzoeken wat er onder onze vaste klanten – die al langer dan een jaar klant zijn – leeft, hebben wij afgelopen jaar een uitgebreid klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder hen. Het loyaliteitscijfer van 9,1 betekent dat wij er in de ogen van de klant alles aan doen om de klant te behouden. Die hoge loyaliteitsscore is waar wij het voor doen.”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Reageren
500 tekens over