Cazoo neemt Italiaanse brumbrum over

Het Britse occasionplatform Cazoo rukt verder op in Europa met de overname van de Italiaanse soortgenoot brumbrum, de grootste digitale verkoper van auto-abonnementen in dat land. Cazoo is behalve in Groot-Brittannië ook actief in Frankrijk, Duitsland, Spanje en Portugal. Het in 2018 opgerichte bedrijf heeft inmiddels meer dan 50.000 auto’s verkocht en biedt wereldwijd werk aan meer dan 3.800 mensen.

Cazoo heeft 80 miljoen euro neergeteld voor brumbrum dat is gevestigd in Milaan en 180 medewerkers telt. Het bedrijf beschikt onder meer over een groot eigen centrum voor het verkoopklaar maken van 15.000 auto’s per jaar in Reggio Emilia. De overname combineert Cazoo’s merk, platform en financiering met de lokale marktkennis en het netwerk aan commerciële relaties van brumbrum in Italië.

Versnellen

“Cazoo heeft nu een sterke aanwezigheid in elk van de vijf grootste automarkten van Europa,’’ zegt oprichter en CEO Alex Chesterman. “We breiden uit naar de belangrijkste Europese markten in een sneller tempo dan gedacht. Deze acquisitie zal onze plannen in Italië versnellen.’’ Over andere landen, waaronder Nederland, doet het bedrijf tot nu toe geen mededelingen.

Lees ook:
Occasionplatform Cazoo breidt uit naar Frankrijk en Duitsland

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over
Cazoo neemt Italiaanse brumbrum over - Automobielmanagement.nl

Cazoo neemt Italiaanse brumbrum over

Het Britse occasionplatform Cazoo rukt verder op in Europa met de overname van de Italiaanse soortgenoot brumbrum, de grootste digitale verkoper van auto-abonnementen in dat land. Cazoo is behalve in Groot-Brittannië ook actief in Frankrijk, Duitsland, Spanje en Portugal. Het in 2018 opgerichte bedrijf heeft inmiddels meer dan 50.000 auto’s verkocht en biedt wereldwijd werk aan meer dan 3.800 mensen.

Cazoo heeft 80 miljoen euro neergeteld voor brumbrum dat is gevestigd in Milaan en 180 medewerkers telt. Het bedrijf beschikt onder meer over een groot eigen centrum voor het verkoopklaar maken van 15.000 auto’s per jaar in Reggio Emilia. De overname combineert Cazoo’s merk, platform en financiering met de lokale marktkennis en het netwerk aan commerciële relaties van brumbrum in Italië.

Versnellen

“Cazoo heeft nu een sterke aanwezigheid in elk van de vijf grootste automarkten van Europa,’’ zegt oprichter en CEO Alex Chesterman. “We breiden uit naar de belangrijkste Europese markten in een sneller tempo dan gedacht. Deze acquisitie zal onze plannen in Italië versnellen.’’ Over andere landen, waaronder Nederland, doet het bedrijf tot nu toe geen mededelingen.

Lees ook:
Occasionplatform Cazoo breidt uit naar Frankrijk en Duitsland

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reageren
500 tekens over