Bij godrive.nu zagen ze dat er behoefte was aan meer flexibiliteit dan de reguliere private lease-contracten kunnen bieden, en daarop wordt ingespeeld met auto-abonnementen. “We werken met jong gebruikte auto’s van twee tot acht jaar oud, aldus Sjors Hemmen, verantwoordelijk voor de verkoop en marketing bij godrive.nu. “Die auto’s staan nu stil bij onze partners, wij zorgen ervoor dat ermee wordt gereden.”

Belangrijk verschil

Ten opzichte van private lease is deze keuze voor occasions een belangrijk verschil. “Wij bieden een aanbod dat er normaliter niet is in de private lease-markt. Denk daarbij aan een zevenzitter, een compacte middenklasser met dieselmotor of een cabrio,” vertelt Hemmen. “We willen naar een situatie waarin je naar believen kunt switchen tussen autotypes, afhankelijk van je behoefte.” Daarbij worden ten opzichte van private lease-contracten de mogelijkheid tot kortere looptijden gehanteerd, de minimale looptijd van een abonnement is drie maanden. “We richten ons niet op mensen die een contract van 5 jaar willen, onze standaard looptijd is 24 maanden. En we richten onze pijlen evenmin op de vechtmarkt met auto’s uit het A-segment. Dat is een andere markt.”

Mobiliteitsbudget

Godrive.nu richt zich met name op particulieren, maar ook ZZP’ers en MKB’ers zijn uiteraard welkom. Ook wordt gewerkt met bedrijven die een mobiliteitsbudget aan hun medewerkers ter beschikking stellen. “We bieden een online omgeving waarin je ons aanbod ziet, vervolgens maak je een selectie uit het aanbod van de autobedrijven waar we mee samenwerken,” vertelt Hemmen. “Alle auto’s die zij aanbieden, staan ook op onze site in combinatie met een maandbedrag. Daarna kun je de looptijd en het kilometrage selecteren en jezelf online identificeren. Je kunt vervolgens binnen 14 dagen rijden, waarbij het ook mogelijk is om de auto te laten bezorgen. We hebben tevens een selectie van auto’s die zelfs de volgende werkdag al te leveren zijn.”

Direct beschikbaar

Het feit dat godrive.nu ondanks de occasionschaarste kan putten uit auto’s die direct beschikbaar zijn, speelt het bedrijf op het moment uiteraard in de kaart. Hemmen: “Natuurlijk helpt het ons ook dat er enorme wachttijden op nieuwe auto’s zijn. Bovendien moet je niet onderschatten hoe hoog de afschrijving op een nieuwe auto is. Bij onze occasions is het grootste deel van de afschrijving al achter de rug.”

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding