Volvo nipte winnaar RODI personenauto's 2007

Voor het derde achtereenvolgende jaar is Volvo winnaar geworden van het Relatie Onderzoek Dealer Importeur (RODI).

De Bovag Autodealers gaven Volvo een 7,8. Omgekeerd is er ook waardering: Walter Verhaest, algemeen directeur bij Volvo Cars Nederland (foto), zegt in de komende AM dat het dealernetwerk op een paar details na een ‘ideaal’ is. Wel is de voorsprong van Volvo kleiner dan ooit, want Lexus en Suzuki delen de tweede plaats met een 7,7. Gemiddeld gaven de merkdealers hun importeurs een 6,1 en dat is gelijk aan 2006. Dealers blijken nog steeds niet tevreden over de hoogte van marges en bonussen op de verkoop van nieuwe auto’s. In de top drie van verbeterpunten staan ook het vaststellen van de doelstellingen met de importeur en de voorraadverdeling van uitlopende c.q. overtollige modellen. Net als vorig jaar zijn de dealers het meest tevreden over de staat van nieuwe auto’s bij aflevering, de bereikbaarheid via e-mail/internet en de bestelprocedure van onderdelen. De meest bemoedigende ontwikkelingen ten opzichte van vorig jaar zijn de kosten van technische opleidingen/trainingen, ondersteuning door middel van het gebruikte wagenprogramma en reclame/verkoopondersteuning. De grootste achteruitgang in waardering is te zien bij de snelheid in afhandeling van garantieclaims, de levertijd van onderdelen en de bestelprocedure van onderdelen. Meer hierover in de AM 5, die vrijdag verschijnt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Volvo nipte winnaar RODI personenauto's 2007 - Automobielmanagement.nl

Volvo nipte winnaar RODI personenauto's 2007

Voor het derde achtereenvolgende jaar is Volvo winnaar geworden van het Relatie Onderzoek Dealer Importeur (RODI).

De Bovag Autodealers gaven Volvo een 7,8. Omgekeerd is er ook waardering: Walter Verhaest, algemeen directeur bij Volvo Cars Nederland (foto), zegt in de komende AM dat het dealernetwerk op een paar details na een ‘ideaal’ is. Wel is de voorsprong van Volvo kleiner dan ooit, want Lexus en Suzuki delen de tweede plaats met een 7,7. Gemiddeld gaven de merkdealers hun importeurs een 6,1 en dat is gelijk aan 2006. Dealers blijken nog steeds niet tevreden over de hoogte van marges en bonussen op de verkoop van nieuwe auto’s. In de top drie van verbeterpunten staan ook het vaststellen van de doelstellingen met de importeur en de voorraadverdeling van uitlopende c.q. overtollige modellen. Net als vorig jaar zijn de dealers het meest tevreden over de staat van nieuwe auto’s bij aflevering, de bereikbaarheid via e-mail/internet en de bestelprocedure van onderdelen. De meest bemoedigende ontwikkelingen ten opzichte van vorig jaar zijn de kosten van technische opleidingen/trainingen, ondersteuning door middel van het gebruikte wagenprogramma en reclame/verkoopondersteuning. De grootste achteruitgang in waardering is te zien bij de snelheid in afhandeling van garantieclaims, de levertijd van onderdelen en de bestelprocedure van onderdelen. Meer hierover in de AM 5, die vrijdag verschijnt.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding