‘Suzuki worstelt met imago’, kopte Het Parool. "Bij al het drama van die dag is dit een detail," zegt Van der Linden. "Maar het is wel iets waarvan ik denk: als dat maar geen eigen leven gaat leiden." Suzuki startte onlangs een nieuwe reclamecampagne. Daarin speelt ex- Lama en Avro-presentator Ruben Nicolaï een grote rol. Nicolaï gedraagt zich in de commercials als een aalgladde showman, die met veel knipogen Suzuki’s aanprijst, waaronder ‘de sexy Suzuki Swift’.
Van der Linden: "Zo’n campagne is onderdeel van een lang en uitgebreid traject. Het is niet zo eenvoudig die zomaar stop te zetten. Het is wel zo dat deze zaak maandag hoog op onze agenda staat. Hoe om te gaan met dit lot?" Ook ongelukkig: de reclame van de nieuwe Suzuki Alto – "Ho ho! We zijn hier niet op een circuit!" – stond op Koninginnedag tussen alle nieuwsprogramma’s rondom het drama in Apeldoorn geprogrammeerd. Eerder die dag was op de website van CNN een video-item over de queen’s day crash te vinden, met pal ernaast een advertentie van Suzuki – screenshots van die ongelukkige combinatie zijn inmiddels overal op internet terug te vinden. Van der Linden: "Ook dat is iets waar wij helemaal niets aan kunnen doen. In die zin voelen wij ons hier net zo als de inwoners van Huissen."