Nieuwe poll: is onderzoek van Bovag Autodealers nodig?

Bovag Autodealers laat door DBSC Consulting een onderzoek verrichten naar de toekomst van de autodealer in 2015.

Het onderzoek is nodig want het moet sowieso allemaal anders om de rendementen gezond te krijgen, zegt voorzitter Geert Vermeer. De resultaten worden op 9 maart 2010 bekendgemaakt op het congres van Bovag Autodealers.
Maar wat denkt u ervan? Is dat onderzoek nodig? Stem mee op de nieuwe peiling op de homepage van Automobiel Management.

Reacties

Weer een onderzoek,volgens mij zijn deze onderzoeken zinloos.zolang autobedrijven korting geven op nieuwe auto,s deze geen reele inruilprijs geven conform de markt.Dan zal de resultaten altijd onder druk staan.goed renderende dealers 1 a 2 procent rendement.Eerst eens onderzoeken hoe de bedrijfs resultaten verbeterd moeten worden

Geplaatst door: Multicar op

Het komt op mij over als actie om de actie. Dus we zitten niet stil, en weer ritsen documenten, rapporten en aanbevelingen.
Waar waren de consultants en alwetenden jaren geleden. Die hadden, met hun vaak academische achtergrond , toch zelf echt bergen met geld kunnen verdienen ipv anderen te vertellen hoe en wat. Vraagt iemand zich wel eens af wat die miljoenen particuliere klanten vinden,die toch echt voor de bulk vd omzet zorgen, …..
Kijk eens naar de supermarkt branche > kan je veel van leren ( nb vaak dezelfde klant die ook een auto heeft).

Geplaatst door: Cornelis op

Uit het onderzoek zal weer blijken dat evenals in voorgaand onderzoek dat er te veel dealerbedrijven zijn, en er dus weer gesaneerd moet worden.
Echter dit kan uit een onderzoek wel blijken, maar niemand geeft zijn bedrijf zomaar op.
door de vrije markt werking zullen de resultaten altijd onder druk blijven staan en zal het altijd moelijk zijn om een gezond rendement te maken.
desetijds heeft het onderzoek dat Deloid en Touch heeft verricht veel stof doen opwaaien maar heeft ook niet tot marge verbetering geleid.
Bovendien heeft de RABObank onlangs ook nog een onderzoek verricht.
Hans Bresser van de Bovag auto’s heeft in het verleden al aangetoond waar binnen het huidige autobedrijf nog winst kansen liggen, dit was een goed verhaal en cijfermatig onderbouwt, maar als je kijkt wat er vervolgens mee gedaan wordt, nagoenoeg niets dus.
Iedereen gaat maar op zijn eigen manier door en neemt kennelijk genoeg met een resultaat van 0.3 %
Van uit deze gegevens denk ik dan ook dat een nieuw onderzoek geen resultaat zal opleveren.
De branche heeft echt behoefte aan verbreding van de aktiviteiten, maar dat roepen we al jaren.
Ik ben het vaak met Geert Vermeer eens maar in een nieuw onderzoek zie ik niet zitten.
Beter zou zijn een model berdrijf met behulp van U.T. studenten op te zetten die aantoonbaar betere resultaten opleverd en dit verder onder de leden uitbouwen

Hans

Geplaatst door: Hans op
Nieuwe poll: is onderzoek van Bovag Autodealers nodig? - Automobielmanagement.nl

Nieuwe poll: is onderzoek van Bovag Autodealers nodig?

Bovag Autodealers laat door DBSC Consulting een onderzoek verrichten naar de toekomst van de autodealer in 2015.

Het onderzoek is nodig want het moet sowieso allemaal anders om de rendementen gezond te krijgen, zegt voorzitter Geert Vermeer. De resultaten worden op 9 maart 2010 bekendgemaakt op het congres van Bovag Autodealers.
Maar wat denkt u ervan? Is dat onderzoek nodig? Stem mee op de nieuwe peiling op de homepage van Automobiel Management.

Reacties

Weer een onderzoek,volgens mij zijn deze onderzoeken zinloos.zolang autobedrijven korting geven op nieuwe auto,s deze geen reele inruilprijs geven conform de markt.Dan zal de resultaten altijd onder druk staan.goed renderende dealers 1 a 2 procent rendement.Eerst eens onderzoeken hoe de bedrijfs resultaten verbeterd moeten worden

Geplaatst door: Multicar op

Het komt op mij over als actie om de actie. Dus we zitten niet stil, en weer ritsen documenten, rapporten en aanbevelingen.
Waar waren de consultants en alwetenden jaren geleden. Die hadden, met hun vaak academische achtergrond , toch zelf echt bergen met geld kunnen verdienen ipv anderen te vertellen hoe en wat. Vraagt iemand zich wel eens af wat die miljoenen particuliere klanten vinden,die toch echt voor de bulk vd omzet zorgen, …..
Kijk eens naar de supermarkt branche > kan je veel van leren ( nb vaak dezelfde klant die ook een auto heeft).

Geplaatst door: Cornelis op

Uit het onderzoek zal weer blijken dat evenals in voorgaand onderzoek dat er te veel dealerbedrijven zijn, en er dus weer gesaneerd moet worden.
Echter dit kan uit een onderzoek wel blijken, maar niemand geeft zijn bedrijf zomaar op.
door de vrije markt werking zullen de resultaten altijd onder druk blijven staan en zal het altijd moelijk zijn om een gezond rendement te maken.
desetijds heeft het onderzoek dat Deloid en Touch heeft verricht veel stof doen opwaaien maar heeft ook niet tot marge verbetering geleid.
Bovendien heeft de RABObank onlangs ook nog een onderzoek verricht.
Hans Bresser van de Bovag auto’s heeft in het verleden al aangetoond waar binnen het huidige autobedrijf nog winst kansen liggen, dit was een goed verhaal en cijfermatig onderbouwt, maar als je kijkt wat er vervolgens mee gedaan wordt, nagoenoeg niets dus.
Iedereen gaat maar op zijn eigen manier door en neemt kennelijk genoeg met een resultaat van 0.3 %
Van uit deze gegevens denk ik dan ook dat een nieuw onderzoek geen resultaat zal opleveren.
De branche heeft echt behoefte aan verbreding van de aktiviteiten, maar dat roepen we al jaren.
Ik ben het vaak met Geert Vermeer eens maar in een nieuw onderzoek zie ik niet zitten.
Beter zou zijn een model berdrijf met behulp van U.T. studenten op te zetten die aantoonbaar betere resultaten opleverd en dit verder onder de leden uitbouwen

Hans

Geplaatst door: Hans op