GM juicht introductie van event-datarecorders toe

GM heeft in een persbericht bekendgemaakt het initiatief van senator Tom Udall toe te juichen.

Udall wil de wettelijke toelating van edr’s (event data recorder) in alle nieuwe voertuigen. De edr, die wij de zwarte doos zouden noemen, kan belangrijke data verschaffen bij ongevallen.

De senator wil daarmee de veiligheid op de Amerikaanse wegen verbeteren. GM’s vice president voor milieu, energie en veiligheid zegt in een persbericht: "Brede toepassing van edr en de beschikbaarheid van data zal ertoe leiden dat levens worden gespaard en letsel wordt voorkomen. Edr-data kunnen ervoor zorgen dat bekend is hoe de systemen van een auto hebben gewerkt tijdens een ongeval. Het gaat daarbij om opgeslagen data van vlak vóór en na de botsing. GM begon al met toepassing van de recorders in auto’s van het modeljaar 1990 en ze werden standaard op lichte bedrijfswagens in 1995 gemonteerd. Sinds 1999 is er een mogelijkheid voor beperkte publieke toegang tot de data van een GM edr. General Motors ondersteunt een bredere beschikbaarheid van de data van botsingen die in de recorders zijn opgeslagen, zodat de NHTSA (de verkeersveiligheidsautoriteit in de VS) het kan gebruiken in zijn fatality analysis recording system (fras).

GM juicht introductie van event-datarecorders toe - Automobielmanagement.nl

GM juicht introductie van event-datarecorders toe

GM heeft in een persbericht bekendgemaakt het initiatief van senator Tom Udall toe te juichen.

Udall wil de wettelijke toelating van edr’s (event data recorder) in alle nieuwe voertuigen. De edr, die wij de zwarte doos zouden noemen, kan belangrijke data verschaffen bij ongevallen.

De senator wil daarmee de veiligheid op de Amerikaanse wegen verbeteren. GM’s vice president voor milieu, energie en veiligheid zegt in een persbericht: "Brede toepassing van edr en de beschikbaarheid van data zal ertoe leiden dat levens worden gespaard en letsel wordt voorkomen. Edr-data kunnen ervoor zorgen dat bekend is hoe de systemen van een auto hebben gewerkt tijdens een ongeval. Het gaat daarbij om opgeslagen data van vlak vóór en na de botsing. GM begon al met toepassing van de recorders in auto’s van het modeljaar 1990 en ze werden standaard op lichte bedrijfswagens in 1995 gemonteerd. Sinds 1999 is er een mogelijkheid voor beperkte publieke toegang tot de data van een GM edr. General Motors ondersteunt een bredere beschikbaarheid van de data van botsingen die in de recorders zijn opgeslagen, zodat de NHTSA (de verkeersveiligheidsautoriteit in de VS) het kan gebruiken in zijn fatality analysis recording system (fras).