Röhrl neemt deze week deel aan de klassiekerrally Targa Tasmania, met de Porsche waarmee hij destijds bijna de overwinning wegsleepte voor de neus van de vierwielaangedreven concurrentie. Röhrl vormt op Tasmanië een team met navigator Christian Geistdörfer, die ook in San Remo zijn bijrijder was. De 911 SC is door de specialisten van het Porsche Museum in Stuttgart gerestaureerd en geprepareerd voor het zware, tweeduizend kilometer lange parcours van de Targa Tasmania.

De Porsche 911 SC ging slechts één keer van start tijdens een WK-rally en dat was de Rally van San Remo in 1981. De prestatie die Walter Röhrl met de auto in deze rally leverde, wordt als een van zijn grootste beschouwd. "Die rally was voor mij een gedenkwaardig evenement", herinnert Röhrl zich. "Niemand verwachtte dat wij in die rally een rol van betekenis zouden spelen, want de vierwielaangedreven auto’s van de concurrentie waren favoriet. Op de proeven presteerden zij ook veel beter, maar wij reden voor wat we waard waren. We hadden zicht op de overwinning, totdat op een van de laatste proeven iets brak en wij uitvielen."

Walter Röhrl hoorde ruim 25 jaar later van Porsche dat zijn wedstrijdauto van destijds was teruggevonden. De inmiddels zorgvuldig gerestaureerde Porsche 911 SC maakt nu deel uit van Porsches ‘rijdende museum’, het initiatief waarmee het historisch erfgoed van het merk in stand gehouden wordt. De Targa Tasmania wordt voor de twintigste keer verreden en omvat 38 klassementsproeven met een totale afstand van ruim vijfhonderd kilometer.

De verrichtingen van Röhrl en Geistdörfer en de andere teams in de Targa Tasmania zijn online te volgen via youtube. Op het Porsche YouTube-kanaal zijn dagelijks nieuwe filmpjes met actiebeelden van de proeven en reportages achter de schermen te vinden.