Het moet leiden tot een procesverbetering in de gehele logistieke keten – van fabrikant tot koper. Door middel van gsm’s blijven zowel autodealers als Gefco op de hoogte van de status van het transport. Dealers kunnen zien wanneer de auto’s geleverd worden en hiermee rekening houden bij de opbouw van de showroom. Daarnaast kunnen ze extra service bieden aan hun klanten.

De pilot loopt bij Citroën-dealer Emerpark en Peugeot-dealer Iriks, beiden gevestigd in Breda en Oosterhout. Zij hebben de eerste track & trace gsm’s ontvangen en in gebruik genomen. Binnenkort zullen er 95 Citroën- en 147 Peugeot-dealers zich aansluiten en gebruik gaan maken van het track & trace systeem. "Het zorgt voor duidelijke statusupdates van zowel autodealers als Gefco", stelt Will Walravens, directeur Gefco Automotive in Oosterhout. "In de loop van 2011 zullen we ook de autofabrikanten betrekken bij dit track & trace systeem, zodat we het logistieke proces nog beter in kaart kunnen brengen.,"

Gefco is sinds 1971 actief in de Benelux en vervoert auto’s voor Peugeot, Citroen, Mitsubishi, Fiat en Chrysler.