Waar vorig jaar – door de hitte – vooral problemen met de koeling te noteren vielen, zijn de pechgevallen dit jaar heel divers. Per dag komen vier tot vijf oproepen binnen. Vaak gaat het om kleine problemen, die snel opgelost kunnen worden, zoals een vergeten contactsleutel in de kofferbak of een kapot ventieldopje. Maar er zijn ook problemen die meer tijd vergen, zoals een kapotte versnellingsbak, dynamo of ERG-klep. De meeste reparaties doen de Nederlandse en Belgische Bosch Car Service monteurs zelf. Soms is het raadzamer de auto op transport te zetten naar Nederland of België en de klant te voorzien van een huurauto. Die beslissing valt doorgaans in overleg met de alarmcentrales SOS International, Mondial Assistance, Europ Assistance, Eurocross en ANWB.

Het Bosch Car Service steunpunt in Montélimar ging in 2010 van start. Via de blog www.agnesvanzanten.nl wordt dagelijks verslag uitgebracht van de activiteiten.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding