Garantieblijft.nl biedt duidelijkheid over autogarantie

The Alwaysbemobile Company lanceert de website Garantieblijft.nl. Ze moet automobilisten duidelijkheid verschaffen over het behoud van de fabrieksgarantie.

De initiatiefnemer – The Alwaysbemobile Company – verwijst naar het eigen Nationaal Automotive Onderzoek 2011. De peiling door Bureau Motivaction leerde dat bijna vijftig procent van de automobilisten direct overstapt naar een universeel onderhoudsbedrijf zodra de garantieperiode verlopen is. Dat zoiets ook eerder kan zonder verlies van garantie is velen niet duidelijk.

Hoe de (wettelijke) feiten precies zijn, wil de nieuwe website duidelijk maken. Alle informatie over fabrieksgarantie staat er "eenvoudig en overzichtelijk" omschreven. Volgens woordvoerder Michiel Meijer is er "verontrustend veel" onwetendheid bij de consument op dit vlak. "De automobilist denkt dat de garantie alleen door de merkdealer wordt gewaarborgd. Dat is niet juist. Tot nu toe heeft brancheorganisatie Bovag blijkbaar onvoldoende duidelijkheid kunnen bieden. Die onduidelijkheid kan en mag op dit punt niet langer bestaan."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Garantieblijft.nl biedt duidelijkheid over autogarantie - Automobielmanagement.nl

Garantieblijft.nl biedt duidelijkheid over autogarantie

The Alwaysbemobile Company lanceert de website Garantieblijft.nl. Ze moet automobilisten duidelijkheid verschaffen over het behoud van de fabrieksgarantie.

De initiatiefnemer – The Alwaysbemobile Company – verwijst naar het eigen Nationaal Automotive Onderzoek 2011. De peiling door Bureau Motivaction leerde dat bijna vijftig procent van de automobilisten direct overstapt naar een universeel onderhoudsbedrijf zodra de garantieperiode verlopen is. Dat zoiets ook eerder kan zonder verlies van garantie is velen niet duidelijk.

Hoe de (wettelijke) feiten precies zijn, wil de nieuwe website duidelijk maken. Alle informatie over fabrieksgarantie staat er "eenvoudig en overzichtelijk" omschreven. Volgens woordvoerder Michiel Meijer is er "verontrustend veel" onwetendheid bij de consument op dit vlak. "De automobilist denkt dat de garantie alleen door de merkdealer wordt gewaarborgd. Dat is niet juist. Tot nu toe heeft brancheorganisatie Bovag blijkbaar onvoldoende duidelijkheid kunnen bieden. Die onduidelijkheid kan en mag op dit punt niet langer bestaan."

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding