Bridgestone: Bandenspanning 6 op 10 autobanden onjuist

6 van de 10 automobilisten blijken te rijden met een verkeerde bandenspanning.

Dit blijkt uit grootse bandencontroles die Bridgestone en de Belgische bandencentrale Q-team in 2011 uitgevoerd hebben. "Gemiddeld 60% van de gecontroleerde voertuigen voldeed niet aan de gestelde normen", aldus Bridgestone. "1 op de 5 chauffeurs werd zelfs aangeraden snel een bandenbedrijf te bezoeken omdat de kwaliteit van hun banden zo slecht was dat verder rijden gevaarlijk zou kunnen zijn."

Bij meer dan 20% van de gecontroleerde voertuigen die problemen vertoonden, werden meer ernstige tekenen van beschadiging opgemerkt. Hieronder  vallen bijvoorbeeld een zeer sterke slijtage van het rubber met een profieldiepte die ver onder de wettelijke limiet van 1,6 mm ligt, een spijker of andere vreemde objecten in de band, een ernstige breuk ten gevolge van een schok of ernstige beschadigingen van het rubber (inkepingen, begin van een scheur) waardoor de band erg verzwakt.

Bridgestone heeft in heel Europa in 5 jaar tijd zo’n 190.000 voertuigen gecontroleerd. Hiervan vertoonden 8 op 10 gecontroleerde voertuigen problemen met de spanning of de slijtage van de banden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Bericht over bandenspanning toont voor de zoveelste keer aan dat het droevig is gesteld met de kwaliteit c.q. luchtdichtheid van autobanden. Wanneer komt de bandenindustrie eindelijk met een luchtdichte band/wiel/ventiel-combinatie?

Geplaatst door: A. van Nierop op
Bridgestone: Bandenspanning 6 op 10 autobanden onjuist - Automobielmanagement.nl

Bridgestone: Bandenspanning 6 op 10 autobanden onjuist

6 van de 10 automobilisten blijken te rijden met een verkeerde bandenspanning.

Dit blijkt uit grootse bandencontroles die Bridgestone en de Belgische bandencentrale Q-team in 2011 uitgevoerd hebben. "Gemiddeld 60% van de gecontroleerde voertuigen voldeed niet aan de gestelde normen", aldus Bridgestone. "1 op de 5 chauffeurs werd zelfs aangeraden snel een bandenbedrijf te bezoeken omdat de kwaliteit van hun banden zo slecht was dat verder rijden gevaarlijk zou kunnen zijn."

Bij meer dan 20% van de gecontroleerde voertuigen die problemen vertoonden, werden meer ernstige tekenen van beschadiging opgemerkt. Hieronder  vallen bijvoorbeeld een zeer sterke slijtage van het rubber met een profieldiepte die ver onder de wettelijke limiet van 1,6 mm ligt, een spijker of andere vreemde objecten in de band, een ernstige breuk ten gevolge van een schok of ernstige beschadigingen van het rubber (inkepingen, begin van een scheur) waardoor de band erg verzwakt.

Bridgestone heeft in heel Europa in 5 jaar tijd zo’n 190.000 voertuigen gecontroleerd. Hiervan vertoonden 8 op 10 gecontroleerde voertuigen problemen met de spanning of de slijtage van de banden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Reacties

Bericht over bandenspanning toont voor de zoveelste keer aan dat het droevig is gesteld met de kwaliteit c.q. luchtdichtheid van autobanden. Wanneer komt de bandenindustrie eindelijk met een luchtdichte band/wiel/ventiel-combinatie?

Geplaatst door: A. van Nierop op