My Renault leden profiteren niet alleen van vele extra services, maar hebben via het platform ook toegang tot exclusieve informatie en diensten. My Renault is de opvolger van het loyaliteitsprogramma Renault Privilège, dat sinds 2008 maar liefst 113.000 leden aan zich wist te binden. Met de introductie van My Renault biedt het Franse automerk zijn leden nu ook een online platform met een eigen account. Dit platform is gratis toegankelijk via een speciale button op de homepage van Renault.nl. Via het My Renault platform hebben leden toegang tot allerlei informatie over hun auto. Ze kunnen bijvoorbeeld online hun persoonlijke onderhoudsschema inzien, hun gegevens up-to-date houden, profiteren van exclusieve aanbiedingen, wallpapers downloaden, extra dealerservices kopen en via i-Deal betalen.

Een ander onderdeel ervan is Follow my Car, waarmee leden als ze een nieuwe Renault bestellen het hele proces online kunnen volgen: van bestelling tot aflevering. In de zomer volgt bovendien een My Renault app waarmee ‘Z.E.’ rijders bijvoorbeeld de batterijstatus van hun elektrisch aangedreven auto kunnen controleren. Naast het kosteloze My Renault, waarmee leden profiteren van onder meer gratis Renault Route Service, 15 procent korting bij Renault Erkend Schadeherstel en exclusieve aanbiedingen, is er ook het betaalde My Renault+ loyaliteitsprogramma. Hieronder vallen een gratis APK, zomer/winter check, ruit/bandreparatie, lampen vervangen en vloeistoffen bijvullen. Deze extra services vertegenwoordigen een waarde van maar liefst 140 euro, maar My Renault+ leden betalen slechts 39,95 euro per jaar.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding