GM legt productie Chevrolet Volt vijf weken stil

GM legt de productie van de Chevrolet Volt vijf weken stil. De vraag blijft sterk achter bij de verwachtingen, met als gevolg dat de voorraad onverkochte exemplaren oploopt.

Als noodmaatregel zullen daarom in de periode 19 maart t/m 23 april geen exemplaren van de ‘range extender’ gezinswagen de Detroit Hamtrack-fabriek verlaten. Momenteel zijn er 3.596 auto’s op voorraad, inclusief demo’s en dat betekent dat de dealers dik 150 dagen vooruit kunnen.

Ook in december en januari was er al een bouwstop van de Volt. Toen luidde de reden dat het ontwerp enkele constructieve verbeteringen moest ondergaan. Mocht het na april nog steeds slecht gaan met de belangstelling voor de Volt, dan wordt de zomervakantiestop verlengd.

GM wilde vorig jaar tienduizend stuks van de Volt te verkopen, maar dat werden er slechts 7.671. Voor 2012 lag de lat bij 45.000 exemplaren, maar General Motors erkent nu dat dit streven niet meer haalbaar is: Tot nu toe zijn dit jaar PAS 1.626 stuks verkocht. Dat de Volt niet voldoet aan de verkoopverwachtingen voldoet, heeft vooral met zijn hoge prijsstelling te maken. Particulieren kunnen weliswaar subsidie krijgen, maar dan nog blijft het een relatief dure (en voor zijn geld krappe) wagen. Bovendien geldt de overheidsbonus niet voor zakelijke afnemers en dat scheelt een slok op een borrel. Ook de negatieve publiciteit doet de Volt geen goed: er deden spookverhalen de ronde over brandgevaar. Van zustermodel Opel Ampera is de productie nu eveneens stilgelegd.

GM legt productie Chevrolet Volt vijf weken stil - Automobielmanagement.nl

GM legt productie Chevrolet Volt vijf weken stil

GM legt de productie van de Chevrolet Volt vijf weken stil. De vraag blijft sterk achter bij de verwachtingen, met als gevolg dat de voorraad onverkochte exemplaren oploopt.

Als noodmaatregel zullen daarom in de periode 19 maart t/m 23 april geen exemplaren van de ‘range extender’ gezinswagen de Detroit Hamtrack-fabriek verlaten. Momenteel zijn er 3.596 auto’s op voorraad, inclusief demo’s en dat betekent dat de dealers dik 150 dagen vooruit kunnen.

Ook in december en januari was er al een bouwstop van de Volt. Toen luidde de reden dat het ontwerp enkele constructieve verbeteringen moest ondergaan. Mocht het na april nog steeds slecht gaan met de belangstelling voor de Volt, dan wordt de zomervakantiestop verlengd.

GM wilde vorig jaar tienduizend stuks van de Volt te verkopen, maar dat werden er slechts 7.671. Voor 2012 lag de lat bij 45.000 exemplaren, maar General Motors erkent nu dat dit streven niet meer haalbaar is: Tot nu toe zijn dit jaar PAS 1.626 stuks verkocht. Dat de Volt niet voldoet aan de verkoopverwachtingen voldoet, heeft vooral met zijn hoge prijsstelling te maken. Particulieren kunnen weliswaar subsidie krijgen, maar dan nog blijft het een relatief dure (en voor zijn geld krappe) wagen. Bovendien geldt de overheidsbonus niet voor zakelijke afnemers en dat scheelt een slok op een borrel. Ook de negatieve publiciteit doet de Volt geen goed: er deden spookverhalen de ronde over brandgevaar. Van zustermodel Opel Ampera is de productie nu eveneens stilgelegd.